Ucluelet: Joepie de zeehond in Yukelille

Door Familie Bakker - 11-08-2018 05:17

Vanochtend heel vroeg de wekker gezet om de sunrise vanaf ons balkon te zien. Schitterend om te zien hoe de de zon achter de bergen vandaan kwam en als een rood/gele (Eagles) bal boven de zee te zien was.  Daarna nog even geslapen en toen we weer wakker werden was de zee het weg! Het was dus eb en we konden wadlopen.

Na een breakfast in het restaurant (met schitterend uitzicht) gingen we weer op pad. Zo jammer om dit hotel met superuitzicht na 1 nacht al weer te verlaten maar we willen nog meer van Vancouver Island zien dus we moeten verder. Vandaag rijden we naar Ucluelet  (oftewel Yukelille zoals Aniek het noemt) en onderweg hebben we wat mooie stops gepland.

De eerste stop is bij de Little Qualicum Falls. We kunnen kiezen voor de upper of de lower falls en er wordt ons verteld dat de upper falls more spectacular zijn. Daar kiezen we dus voor. Na een klein stukje hiken komen we bij een schitterend helder meertje uit. Vanuit hier loopt de waterval door een kloof naar beneden. Inderdaad spectaculair om te zien.

Onze volgende stop is Cathedral Grove. Dit is een hiking-route door het regenwoud met allemaal varens en megahoge en dikke bomen met overal mos. Roel herkent het als het decor van hun favoriete serie “The 100”.

Daarna vervolgen we onze weg naar de westkust van Vancouver Island. De weg wordt steeds slechter met veel haarspeldbochten en gaat heel steil omhoog en omlaag. Ook de termperatuur gaat omlaag van 30 naar 20 graden. Dan komen we aan in het vissersdorpje Ucluelet. Ons Hotel, Waters Edge, staat op de punt van een stuk land tussen de haven en Pacific Ocean dus de boten varen hier af en aan. Als we uit het raam van onze hotelkamer kijken zien we een zeehond voorbij zwemmen. Omdat we hier een superdeluxe hotelkamer hebben,  eigenlijk meer een huisje met keuken en …………een eigen hot tub op ons balkon, halen we in het dorp wat eten en eten dit op onze kamer op.

Inmiddels is het gaan motregenen maar dat geeft niks want ons terras waar de hot tub op staat is overdekt dus daar gaan we lekker in zitten. Terwijl wij in de hottub zitten zien we de boten voorbij varen en onze vriend de zeehond komt ook weer langs zwemmen.

Vanavond gaan we vroeg slapen want morgen moeten we al om 5.45 uur op pad. Waarom?  Dat lezen jullie morgen.