Dag 1: Van Amsterdam naar Denver

Door De Rutjes - 08-08-2018 14:04

Dag 1, van Amsterdam naar Denver via München,

Het wekkertje ging al om 5 uur en dat viel toch een beetje tegen. Maar na een vluchtige cracker en de allerlaatste spullen in de koffer te hebben gestopt, reden we om 6 uur de straat uit richting Schiphol. Het parkeerterrein P3 stond al  behoorlijk vol, maar na lang zoeken vonden we eindelijk een plekje ergens tussenin, hoewel wel erg smal uitgevoerd allemaal. Gelukkig zijn we niet zo dik dus met wat beleid en ingehouden adem konden we uit de auto klimmen. Hierna direct de shuttlebus ingestapt en richting incheckbalie en douane. We hadden het geluk dat we naar de (tijdelijke) terminal 1A moesten, daar was het heerlijk rustig vergeleken met de chaos in de grote hal. Zonder te hoeven wachten konden we inchecken en door de body-scan, dus voor we het wisten liepen we al bij de Tax-Free winkeltjes. Na hier de benodigde luchtjes en leesvoer te hebben gekocht, was het tijd voor  koffie en een verlaat ontbijtje.

De vlucht naar München met een Fokker 100 vertrok zonder vertraging, en na 70 minuutjes vliegen waren we al in Duitsland. De koffers waren al op Schiphol doorgelabeld voor Amerika, dus deze gingen vanzelf door naar de vlucht van Denver. Hoefden we ons daar in München gelukkig niet om te bekommeren. Met wat lichte turbulentie en flink last van zadelpijn na 9,5 uur in dezelfde houding, hadden we toch een goede vlucht met de A350 van Lufthansa. Het accelereren en opstijgen is leuk, maar het zal nooit een hobby van me worden, dat vliegen.

Op Denver was het een Efteling rij voor de Immigrations, en het duurde zeker een uur voordat we er doorheen waren en naar de kofferband konden, waar ons een onprettige verassing wachtte. Drie van de 4 koffers lagen erop, maar mijn koffer niet. We bleken niet de enige, in totaal bleken er 56 koffers in Duitsland te zijn achtergebleven. Na het invullen van de benodigde papieren werd ons verteld dat dit wel vaker gebeurde, we hoefden alleen maar op te geven waar we verbleven dan zou de koffer gewoon worden nageleverd. Op onze vraag hoe dat gaat als je rondreist met een camper wist ze echter geen antwoord.

Hierna met de shuttlebus naar het hotel, de spullen achtergelaten en een taxi gebeld om ons naar Coors Stadium te brengen, voor de honkbalwedstrijd van de Rockies tegen de LA Dodgers. In een prachtig stadion zagen we een spannende wedstrijd, maar de vermoeidheid begon nu zijn tol te eisen.  We waren inmiddels 26 uur wakker en al knikkebollend zijn we vlak voor het eind van de wedstrijd met de taxi naar het hotel terug gegaan. We lagen nog geen minuut in bed, of alle 4 waren we al in dromenland.