maandag 3 september

Door Jaap en Karin van Roshum - 04-09-2018 03:48

Van Interior (bij de Badlands) naar Custer State Park

Waren we van plan vanmorgen om 7.00 uur op te staan, om 6.30 uur hielden we het voor gezien in bed. Nou ja,voor we konden vertrekken moest er toch nog het een en ander gebeuren. (alles weer loskoppelen, watertank vullen, het vuile water dumpen enz.)  Het zonnetje begon al weer te schijnen en we hebben weer fijn van de picknicktafel gebruik gemaakt om te ontbijten. Ook hebben we geprobeerd om weer wat foto's te verzenden, maar dat is (weer) niet gelukt. Hopelijk lukt het vanavond (is nu 19.30 uur) maar we hebben ook nog een uitnodiging lopen. Mensen die hier naast staan vroegen of we even bij hun (kamp)vuur wilden komen zitten en volgens Jaap is het zeer onbeleefd om te weigeren. Dus nu even snel doorwerken aan het verslag van deze dag. Wat hebben we genoten van het vele moois wat we gezien hebben. Hopelijk komt er wat van over op de foto's,maar je moet het eigenlijk  met eigen ogen zien en dat zullen we nog wel vaker zeggen. Na de camping vanmorgen verlaten te hebben, op weg richting Badlands. Eerst de benzinetank nog even voor $ 100,00 volgegooid (tja, de camper lust wel een slokje) . We hebben de hele route door het park  van begin tot eind gereden met heel wat onderbrekingen voor mooie uitzichten en natuurlijk een koffiestop, we zijn tenslotte echte hollanders. Aan het eind zijn we weer omgekeerd omdat we aan het begin van het park nog even de andere kant op wilden. Op de terugweg (in het park) hebben we bij een mooie picknickplaats onze lunch gebruikt. Kennelijk was het écht de bedoeling dat we teruggingen, want hier werd een zwerver op ons pad geplaatst. Hij kreeg van verschillende mensen wat aangeboden, zoals water enz. Hij was op weg (per voet) naar een plaats, maar de naam ben ik vergeten. Wij hebben hem een boterham met echte hollandse kaas aangeboden en een mandarijn. Na nog heel wat keren onderweg te zijn uitgestapt en tenslotte ook nog een mooie trail (gemarkeerde wandeling via trappen omhoog) te hebben gemaakt werd het hoog tijd om naar onze volgende bestemming te rijden en dat was nog meer dan 200 km. (mocht ik, Karin weer achter het stuur). Het landschap is over zo'n afstand behoorlijk afwisselend, maar uiteindelijk werd het heel groen en waanden we ons in de Oostenrijkse Alpen met zo nu en dan een S-bocht in de weg. Om 17.15 uur kwamen bij een (uitgezochte maar niet geboekte) campground aan. Ook weer een mooie, midden in het bos. Toen we na het eten even een klein eindje omliepen zagen we een hertje, gewoon bij de campers. En toen ik onder de douche stond, liep hij direct naast onze camper.