donderdag 13 sept. Van Flaming Gorge via Dinosaur National Park naar Grand Junction

Door Jaap en Karin van Roshum - 14-09-2018 06:47

Zojuist weer heel wat foto's toegevoegd (van twee dagen) Veel kijkplezier.

Vanaf Flaming Gorge gingen we richting Dinasaur National Monument, maar hiervoor bezochten we eerst nog de Flaming Gorge Dam. Nou, daar was je zo maar niet. Eers tbijna 10 km. afdalen (leuk rijden overigens) en na de dam bezocht te hebben moesten we datzelfde stuk weer terug omhoog. Aangekomen bij het Dinosaur Nat. Monument hebben we een rit door het bijbehorende park gemaakt met weer o.a. prachtige rotsformaties. Het was hier erg warm, maar gelukkig wel veel wind. In het park een heel mooie picknick plaats gevonden, lekker onder de bomen. Over veel wind gesproken trouwens: gisteren op de campground aan het meer was het ook heel apart. Het ene moment geen zuchtje wind terwijl je even later bijna wegwaaide. We moesten denken aan de discipelen die ook overvallen werden door storm op het meer van Galileen kunnen ons daar wel iets bij voorstlellen. De hele rit vandaag ging weer over hoogten en door diepten. We moesten een pas over van bijna 2800m. met daarbij prachtige vergezichten.(Wat we nog steeds niet snappen is het feit dat in Oostenrijk/Zwitserland de boomgrens op ca. 1800 m. ligt. Hier groeien zelfs op 2800 m. hoogte nog bomen).  In eerte instantie hadden we gedacht in de buurt van Dinosaur te overnachten, maar dat was nog veel te vroeg. dus gingen we verder op weg richting de bestemming voor vrijdag. We zouden wel zien hoe ver we kwamen. Uiteindelijk waren we op een campground die ons wel wat leek, maar hier was geen wi-fi aanwezig. In diezelfde plaats was nog een campground die misschien wi-fi had, maar daar was niemand aanwezig. Toen zijn we maar weer verder gegaan om een KOA campground te zoeken. Hier is altijd alles aanwezig. Dat zou 244 km verderop zijn. Al rijdend zocht Jaap in een KOA boek (in de camper aanwezig) en vond er één op de route die 144 km. verderop was.. Dat leek ons nog een aardige oplossing, al zou het niet vroeg wordern eer we daar waren. Maar we zagen geen andere mogelijkheid. Dus maar snel op weg. Na ruim tien minuten rijden was Jaap bang dat we geen brandstof genoeg zouden hebben,.Dus terug naar het laatste dorp. Maar goed ook, want we zouden het echt niet hebben gered met zoveel stijgingen.  Dan lust de camper wel wat. Uiteindelijk kwamen we om 18.30 uur bij de KOA camping aan,(in Grand Junction)  maar er stond een bord aan de weg: VOL. Wat een pech. Jaap toch maar naar de receptie gegaan om te vragen of ze een andere camping in de buurt wisten maar er bleek gelukkig toch nog een plaatsje voor ons te zijn. En daar waren we echt heel blij mee. Zodoende ook voor jullie weer een nieuwe serie foto's en twee reisverslagen.