maandag 24 sept. Van Pueblo South/Col. naar Manitou Springs

Door Jaap en Karin van Roshum - 25-09-2018 05:55

Vanmorgen waren we al vroeg uit de veren want we wilden de laatste dag toch nog genieten van dit prachtige land. Bestemming deze dag was in het bijzonder een bezoek aan Pike's Peak bij Colorado Springs in de buurt,  en Garden of the Gods (rare naam overigens).  Toen we wegreden (na al weer getankt te hebben en de ramen nog een keer van insectenvuil te hebben ontdaan) ) scheen de zon alweer volop, maar in de verte kwam wel wat bewolking opzetten. Na wat gezoek vonden we de toerit naar onze bestemming, maar er moest wel betaald worden om verder te kunnen. Na wat overleg en gevraagd hebbend of we er wel met de camper konden komen, hebben we toch maar besloten om het te wagen. Vanaf verschillende stops reden er shuttlebussen, maar bij gebrek aan chauffeurs moesten we toch wel eerst een heel eind zelf omhoog. Vertrekken de bussen anders vanaf drie verschillende punten, nu waren dat er maar twee. Toen we op de parkeerplaats aankwamen was de zon inmiddels achter de wolken verdwenen, gekker nog, het hagelde (zie foto op Jaap z'n jas) En de temperatuur was heel wat lager dan wij hier de afgelopen vier weken hebben gehad. Gisteren (zondag) hebben we in de schaduw van de bomen gezeten, want in de zon was het veel te warm. Afin, we waren blij dat we verder konden met de shuttlebus. Toen we helemaal op de top kwamen, was het nog kouder, maar we hadden er ons op voorbereid en warme (lange) broeken en jassen aangetrokken. We zaten op een hoogte van 4.302 m. en dat kon je wel merken. Je werd er echt een beetje dizzy. Maar het was wel een belevenis. Bij helder weer kun je vanaf  één punt in iedere richting 300 mijl (480 km) ver kijken.  Helaas was het nu niet zo helder, maar we hadden toch een mooi uitzicht. Alleen op de foto's niet goed te zien. Weer terug met de shuttle en vervolgens verder met de camper, heel rustig aan in de bergversnelling om de remmen niet teveel te belasten. Maar het werd weer tijd om te eten, dus lekker een boterham klaargemaakt. En daarna.........45 min. heerlijk in het zonnetje gezeten. De chauffeur van de bus had verteld dat het weer in een half uur helemaal kan veranderen, zo hoog in de bergen. Weer  "beneden" op weg naar Garden of the Gods. Hadden er geen idee van wat dit was, maar op aanraden van iemand die we eerder  hebben ontmoet zijn we er toch maar heengereden. Waren  toch in de buurt. Nou, het was best heel mooi, hoop dat jullie dat op de foto's kunnen zien. Even leek het er op dat we vanwege een onweersbui gauw verder moesten, maar het klaarde gelijk weer op. Zo hebben we deze dag van alles gehad, volop zon, regen, hagel en oweer. Vnuit de Garden waren we snel bij de campground.. We moesten iets zoeken wat niet al te ver van Denver afligt, zodat we morgen niet te ver hoeven te rijden en op tijd de camper kunnen inleveren. De afstand voor morgen naar Cruise America (camperverhuurder) bedraagt 130 km. Vanaf de camperverhuurder moeten we dan met een taxi naar het vliegveld en dat is best nog een eind. Om 17.25 uur (lokale tijd) hoort het vliegtuig te vertrekken richting Frankfurt en vandaar terug naar Schiphol, waar we woensdag om 14.00 uur hopen te landen. Afgezien van evt. vertragingen. Het wilde zo net nog niet lukken om de foto's te uploaden (zwak internet of de lijn is druk bezet??) maar we hopen het alsnog te proberen. En anders misschien (als we tijd hebben) morgen op het vliegveld. Tot nu toe (maandagavond) hebben we er 5.600 km. opzitten. We hebben ontzettend genoten van dit onbeschrijfelijk prachtige land (al is het maar een klein stukje ervan) en zijn heel dankbaar dat alles goed is gegaan en er (tot nu toe) geen ongelukken zijn gebeurd. We hopen op een goede en veilige terugreis en jullie allemaal weer bij gelegenheid te ontmoeten. Bovenal danken wij God voor alle zegeningen die we in de afgelopen weken mochten ontvangen. Soli Deo Gloria.