Dag 2 San Francisco

Door Familie van Eerde - 13-08-2018 07:00

We hebben de wekker om half 7 gezet, zodat we een beetje in een ritme komen en we willen vanochtend op tijd San Francisco in want we moeten om 15 uur al de camper ophalen.

We ontbijten in het hotel met een beperkt buffer maar wel lekkere scrambled eggs met bacon en Mirjam heeft de oat meal ontdekt. Na het ontbijt nemen we de hotelshuttle terug naar het vliegveld en de metro (BART) richting San Francisco downtown. We stappen uit bij Powel omdat we daar kunnen opstappen op de cable car. Daar staat al een wachtrij van 90 minuten dus dat vinden we zonde van onze tijd. We kijken wel gewoon naar de cable car en lopen ondertussen zelf richting de baai. Wel een flinke wandeling en behoorlijk klimmen en dalen. Na een wandeling van ongeveer anderhalf uur, o.a. via Lombard Street, zijn we bij de baai en zien we de Golden Gate bridge en het beginpunt van de cable car. De brug is wel een klein beetje in de wolken, maar we maken een paar leuke foto's. Daarna lopen we langs de baai richting Fisherman's Wharf waar we voor $8 per stuk, een milkshake kopen en dan door naar pier 39 voor de zeehonden.

Omdat het ondertussen al 13 uur is, nemen we vanaf pier 39 de tram (F-line) richting pier 1 waar we de metro nemen richting de airport. Helaas zitten we eerst in een metro die maar tot Daly City gaat, dus moeten we uitstappen en wachten op de volgende metro naar de airport. Vanaf daar nemen we weer de shuttle naar het hotel om onze koffers op te halen en een taxi te nemen naar Cruise America. De receptie regelt een black SUV taxi voor ons waar we mooi met 5 personen en de bagage inpassen. De chauffeur heeft eerst nog een ingewikkeld verhaal waarbij hij ons afraadt om met creditcard te betalen, want die zouden dan geblokkeerd worden. Omdat we dat risico niet willen nemen, pinnen we cash in het hotel voor de taxirit.

Drie uur bij Cruise America gaat volgens de taxichauffeur niet lukken, het wordt waarschijnlijk pas half 4. Dus we bellen voor de zekerheid even naar de verhuurder. Uiteindelijk zijn we er om 15.20. Een zeer onvriendelijke dame helpt ons met onze camper, een 'goede reis' kan er niet eens vanaf. Het linnengoed mogen we zelf pakken. 5 grote blauwe plastic zakken in containers, waarvan we zelf eerst dachten dat het afval was. Self service zegt de mevrouw, maar dat kan onze pret niet drukken. Wij hebben onze mooie megagrote camper.

Eerst gaan we op weg naar de Walmart. Gewapend met 2 karren, één bestuurd door de meiden en één door de andere gaan we door de winkel. De meiden verzamelen een deel van de 'standaard' boodschappen, een megaverpakking cereals, etc. En Arjen, Mirjam en Jens gaan vooral op zoek naar de speciale spullen, zoals een Tomtom en een datakaartje voor de telefoon. Helaas lukt het datakaartje niet, maar voor de rest komen we met twee goed gevulde karren de winkel weer uit. Omdat we 2 uur in de Walmart geweest zijn, hebben we wel honger gekregen. Gelukkig is er ook een McDonalds in de Walmart waar we onze bekende gerechten eten. Daarna toch nog even op zoek naar een datakaartje. De verkoper van de Walmart heeft ons naar een winkel in de Newpark Mall verwezen, maar nadat we ongeveer 10 keer om dit winkelcentrum gereden zijn, hebben we eindelijk de Tomtom ingeschakeld die ons vertelt dat dit toch echt het winkelcentrum moet zijn. We parkeren de camper en gaan op zoek naar de telefoonwinkel. De winkel die de verkoper genoemd heeft kunnen we niet vinden, maar wel een T-mobile shop waar we uiteindelijk een datakaartje kunnen kopen. De dame in de winkel regelt meteen de activatie en we hebben data!

Nu kunnen we op weg naar de camping. Die is gelukkig nog maar een half uurtje rijden, want het begint al donker te worden. Rond 21 uur zijn we op de camping. We worden verwelkomd door een mevrouw in een golfkarretje van de bewaking. Zij brengt ons naar onze plek. Ze adviseert om de plek met de voorkant van de camper in te rijden, omdat onze aansluitingen links op de camper zitten en de aansluitingen op de plek rechts. Als we backin zouden gaan staan zou dat lastig worden. Maar als we nu proberen aan te sluiten moet de slang helemaal langs de lengte van de camper, ook niet echt handig. Maar alles lukt gelukkig. De camper is nog wel een beetje een chaos maar dat moeten we morgen maar allemaal opruimen. Nu de bedden opmaken en dan lekker slapen. Morgen weer een dag!