Dag 6 Las Vegas

Door Familie van Eerde - 17-08-2018 06:52

We ontbijten vanochtend om half 9. Het is alweer flink warm, dus we verplaatsen de picknick tafel naar de schaduw achter de camper. We hebben vandaag niet zo'n lange rit voor de boeg, maar willen wel op tijd in Las Vegas zijn, dus willen wel op tijd vertrekken.

Nadat we de vuilwater tank geleegd hebben, rijden we weg. De route gaat voorspoedig, veel snelwegen, dus we schieten goed op. Na anderhalf uur zien we ongeveer de eerste rest area die we langs de snelweg tegenkomen. Een mooi moment om even de benen te strekken en te kijken voor een kopje koffie. We zien geen winkeltje/restaurantje, dus denken al dat er geen koffie is, maar gelukkig staan er om de hoek echte Amerikaanse vending machines (achter tralies met alleen een opening voor het geld en om het gekochte eruit te halen). We zien niet direct echte koffie, maar er staat wel ice coffee en dat is met dit warme weer eigenlijk veel lekerder. Voor de kinderen alledrie een flesje ice tea en dan weer op pad.

Rond 1 uur zijn we in Las Vegas. We parkeren de camper op een public parking area. Gelukkig is het niet zo druk dus kunnen we de camper op 2 plekken parkeren. Voor de zekerheid kopen we ook maar 2 parkeertickets, voor elke plek 1. We eten even een boterham in de camper en gaan dan naar Fremont Street. Daar mogen de kinderen met een zip-line vliegen over het winkelcentrum. Voor hun heel gaaf! Ze genieten er alledrie van. Wij blijven beneden en maken foto's. Maar het valt nog niet mee om op tijd te herkennen of onze kinderen over ons heen vliegen. Gelukkig zijn Emma d'r lange blonde haren een duidelijk herkenningspunt.

Daarna wandelen we door Fremont Street weer terug naar de camper. We kijken ons ogen uit over alle vreemde figuren die Las Vegas bevolken (en dan is het nog niet eens avond). We rijden met de camper naar het RV park van Circus Circus en kunnen ook dit gelukkig weer in 1 keer vinden. We zijn wel erg blij met de data op Arjen z'n telefoon, want het adres alleen leidt ons nog niet helemaal naar het RV park, daarna heb je nog wel de aanwijzingen op de site nodig.

We eten even lekker een bakje ijs en gaan daarna zwemmen. Helaas blijkt het grote zwembad van Circus Circus toch niet voor gasten van het RV park. Wij hebben een eigen 'klein' zwembadje waarin we even kunnen afkoelen. Op zich prima, maar we hadden ons er meer van voorgesteld. Toch de site niet goed begrepen.

Rond half 7 gaan we naar de strip. Eerst op zoek naar een plek om te eten. Eigenlijk wilden we een buffet, maar om de een of andere reden lukt ons dat niet en komen we terecht in het Grand Luxe Cafe van het Palazzo/Venezian. Heerlijk gegeten, Jens een rechthoekige pizza, Anoek, Arjen en Mirjam een heerlijke burger en Emma een mega sandwich. Allemaal natuurlijk met frietjes. Pfff, we kunnen niet meer.

In het Venezian kijken we naar de gondeliers, gooit Jens nog 2 muntjes in het water voor geluk en willen de meiden perse naar Carlos bakery kijken. De rest van de avond lopen we over de strip, kijken naar de lichtjes en eindigen we bij het Bellagio voor de show van de fonteinen. Eindelijk gelukt nadat het ons (Arjen en Mirjam) 14 jaar geleden niet gelukt was. De show is mooi, maar wel kort (3 minuten). Daarna weer helemaal terug naar Circus Circus. We zijn bekaf, lopen zo'n 14.000 stappen en liggen om 12 uur in bed.