Dag 8 Bryce NP

Door Familie van Eerde - 22-08-2018 02:41

Vanochtend denkt Emma even lekker te gaan douchen, o ja, dit was een camping in het National Park en dus zonder douches. Oeps, dan maar even wassen bij de wastafel en vanmiddag op de volgende camping lekker douchen.

Tijdens het ontbijt ontdekken we dat er toch wel veel kleine prikkende miertjes op de plek lopen. Omdat buiten ontbijten toch fijner is dan binnen, zitten we met stampende voeten te eten, zodat de mieren niet op onze slipper en voeten komen.

Om 9 uur rijden we weg. Lekker op tijd zodat we straks in Bryce nog tijd hebben voor een mooie wandeling. We rijden eerst nog een mooi stukje door Zion en dan door de Mount Carmel tunnel. Door deze tunnel kunnen campers alleen over het midden van de weg omdat de wanden schuin omhoog lopen. We hebben geluk, na een krabbeltje van de beambte voor de tunnel kunnen we meteen doorrijden. We hebben gelezen dat hier regelmatig hele files staan voordat je als camper door de tunnel kunt. Daar hebben wij dus geen last van, maar als we de tunnel uitkomen zien we dat er aan de andere kant wel al een hele file staat. De tunnel is vooral erg lang en donker. Na de tunnel lijkt het wel groener, er staan in ieder geval meer bomen. Ook op dit stuk stoppen we af en toe nog om foto's te maken.

Nadat we Zion uitrijden wordt het landschap direct anders, groener en glooiender. Het blijft een mooie omgeving maar lang niet zo indrukwekkend als in Zion. Na een tijdje verandert het landschap wederom en komen we bij de Red Canyons van Dixie National Forest. Nooit van gehoord, maar ook erg mooi. Nu is het nog een klein stukje naar Bryce NP. We stoppen nog even om te tanken en broodjes voor de lunch te kopen en rijden dan naar de camping. Het is pas 12 uur dus we hopen dat we er al op kunnen. Gelukkig kan dat, dus we kunnen lunchen op onze eigen plek.

Na de lunch trekken we onze wandelschoenen aan, lopen nog even naar het complex bij het hotel dat bij de campground hoort om te kijken of we moeten reserveren voor het restaurant vanavond en we kijken even in de general store waar ze voor op toeristen gericht zijn en heel veel souvernirtjes verkopen. We kopen zelf ook een dingetje gemaakt van de rotsen uit de omgeving. Reserveren voor het restaurant hoeft niet je kunt 's avonds gewoon komen.

Dan is het wandeltijd. We stappen op de shuttlebus voor het hotel en rijden eerst naar Bryce Point. We genieten van het prachtige uitzicht en lopen een klein stukje naar een aangrenzend uitkijkpunt. In de verte zien we het regenen. Mmmm als dat maar niet naar ons toe komt. Als we uitgekeken en gefotografeerd zijn, pakken we de bus naar Sunset Point om daar aan onze wandeling te kunnen beginnen. We lopen de Navajo trail, een wandeling naar de bodem van de canyon. De wandeling is 2,2 km lang met een hoogteverschil van 170 meter. De wandeling is echt prachtig! Zo indrukwekkend om tussen die bergwanden door te lopen. We gaan eerst een heel stuk over een slingerend pad naar beneden. Onderweg horen we de donder van het onweer in de verte. Als we op de bodem van de canyon zijn aangekomen, begint het toch te regenen. Eerst denken we nog een paar druppels, maar dan zet het echt door. We proberen onder een boom te schuilen, maar omdat het allemaal naaldbomen zijn, helpt dat niet heel veel. Als het weer wat droger lijkt, beginnen we aan onze klim naar boven. We schuilen regelmatig als het toch weer wat harder gaat regenen en eigenlijk is dat wel lekker want dan rust je meteen wat uit van het klimmen. Omdat de zon nu niet meer schijnt is de klim ook niet zo warm, zelf af en toe een beetje koud door de wind op je natte huid. Eigenlijk valt de klim verder erg mee en komen we nat maar voldaan boven om met de shuttle weer naar de camping te gaan.

Op de camping aangekomen besluiten we meteen even een was (oke het zijn er al 2) te draaien. Daarna alles in de droger, hopelijk kan alles daar tegen. En dan hebben we weer allemaal schone onderbroeken en sokken.

Ondertussen hebben de meiden en Arjen ook nog even lekker kunnen douchen en gaan we naar het restaurant. Grappig is dat dit al de tweede keer is dat alleen Jens een kinderkaart krijgt en Anoek niet meer, terwijl de kinderprijs tot en met 12 geldt. Meestal eet Jens trouwens ook gewoon een volwassenen portie, maar in dit geval kiezen we voor het cowboy buffet en eet Jens dus lekker goedkoop. Op de plaatjes op internet zag dit restaurant er erg gezellig uit, maar in werkelijkheid is het een echte vreetschuur met weinig sfeer. Jammer, het eten is wel redelijk maar veel vet en veel peper.

Na het eten is het alweer bijna 10 uur. Iedereen is moe en we moeten morgen erg vroeg op om tijd bij de gereserveerde excursie in Page te zijn, dus we gaan snel naar bed.