Dag 9 Lower Antilope Canyon - Lake Powell

Door Familie van Eerde - 22-08-2018 02:47

We staan vanochtend al om half 7 op want we hebben vandaag een excursie naar Lower Antilope Canyon. Deze hebben we thuis al online geboekt en we hadden ons daarbij in de dag vergist. We moeten ons vanochtend dus echt haasten, want we moeten uiterlijk 13 uur bij Ken's Tour in Page zijn. Dat is 250 km rijden en we moeten onderweg natuurlijk ook nog wel even wat eten. Het is vannacht erg afgekoeld, het is nu ongeveer 14 graden als we in ons korte broek buiten zitten te eten. Iedereen doet zijn uiterste best om op te schieten en om 7.45 rijden we de camping af.

Na zo'n 30 km stoppen we even om bij een benzinepomp echte koffie te halen, want dat hebben we op dit tijdstip echt wel nodig. Het blijkt dat Arjen beroerd is en hoofdpijn heeft; als dat maar goed gaat. Met een lekkere kop koffie rijden we weer verder. De rit gaat heel voorspoedig en we zijn al om half 12 in Page. Daar stoppen we weer bij een benzinepomp om sandwiches en wat te drinken te halen. Arjen is alleen nog maar beroerder geworden, hopelijk kan hij wel mee de canyon in. We rijden nog een klein stukje naar het kantoortje van Ken's Tour en gaan daar inchecken. Dan blijkt dat het hier in Arizona een uur vroeger is dan in Utah waar we net vandaan komen, het is dus pas 11.05 uur! We hebben ons dus voor niets gehaast. We zetten dus de airco in de camper aan, het is hier weer erg warm buiten. Arjen gaat 2 uurtjes slapen en de rest gaat zijn broodje opeten, alvast insmeren, boekje lezen of een spelletje doen.

Om 13 uur is Arjen gelukkig opgeknapt en kunnen we met z'n allen mee naar de Lower Antilope Canyon. Deze is echt prachtig!! Na een korte bovengrondse wandeling, moeten we via stijle ladders naar beneden. We kijken onze ogen uit en maken met elkaar wel zo'n 500 foto's. De gids helpt met het instellen van onze camera's om de mooiste foto's te kunnen maken en ze maakt ook nog een aantal foto's van ons, zodat we er met z'n vijven op staan. Erg leuk. Een andere gids gebruikt Jens z'n telefoon nog om te laten zien hoe en waar de foto van de Apple screensaver gemaakt is.

Na ons bezoek aan de canyon rijden we via de stuwdam over Lake Powell terug en rijden het National Park Wahweap op. Hier is ook onze campground voor vannacht. We hebben een hele mooie plek met uitzicht op het prachtige meer. Na even wat gegeten en gedronken te hebben. Wandelen we naar het meer. Jens en Mirjam gekleed om te zwemmen, de rest om alleen te kijken en met de voeten in het water te gaan. De meiden willen vanavond namelijk echte American Pancakes voor ons bakken. Het water in het meer is heerlijk, maar de grond is wel erg modderig met af en toe een steen/rots en prikkende planten. Toch gaan Jens en Mirjam lekker zwemmen.

Na een kwartierje ofzo heeft de rest het wel gezien en gaan ze terug naar de camper om pannenkoeken te bakken. Jens en Mirjam blijven nog een uurtje zwemmen en genieten van de zonsondergang. Ondertussen wordt er in de camper hard gewerkt om het beslag voor de pancakes goed te krijgen. Dat valt natuurlijk niet mee zonder mixer, maatbeker, weegschaal, etc. maar het beslag dat uiteindelijk ontstaat levert prima pannenkoeken. Na de eerste pannenkoeken in het formaat van American Pancakes gemaakt te hebben, wordt toch maar besloten om pannenkoeken ter grootte van de pan te maken. De pannenkoeken die ontstaan zijn wat dikker dan die wij kennen maar blijven lekker smeuig. Erg goed gelukt. We eten er een lekker kopje soep bij, met een stukje stokbrood. Een prima avondmaal.

Het is ondertussen helemaal donker geworden en we hebben een prachtig uitzicht op de sterrenhemel. We doen alle verlichting in de camper uit en proberen sterren te vinden. We herkennen het steelpannetje en we zien zelfs Mars. Daarna gaan de kinderen naar bed en genieten Arjen en Mirjam nog heel even van de rust op de campground. Het is nog steeds warm dus we besluiten om vannacht gewoon de airco aan te houden. Dan maar wat herrie maar dat is beter dan dat gezweet.