Dag 12 Monument Valley

Door Familie van Eerde - 24-08-2018 02:45

Zoals gezegd vanochtend vroeg op. De wekker staat om half 7, gelukkig gaat de wekker bij Mirjam af, want de telefoons zijn hier allemaal wat van slag van het randje van de tijdzone waarop we zitten. We ontbijten snel en gaan dan naar The View Hotel (zo'n 10 minuten rijden)waar we opgepikt worden voor onze excursie. Een aardige oorspronkelijke Amerikaanse neemt ons mee naar haar jeep waar ook haar 19-jarige dochter zit. Ze neemt ons mee de woestijn in. We hebben geluk, we zijn de enige in de jeep, er komen geen andere mensen meer bij.

Omdat het nog zo vroeg is, is het nog heerlijk rustig in de Valley en ook niet zo warm. We krijgen een prachtige rondleiding van onze eigen Indiaanse. Ze vertelt leuke wetenwaardigheden en in ongeveer elke rotsformatie zien ze een betekenis. Ze laat ons alle figuren in de rotsen zien, en als we ze niet meteen zien, laat ze ons een foto maken zodat ze het op de foto exact aan kan wijzen. Bij een rotsschildering zingt onze gids ook nog een typisch Indiaans lied. We rijden off road en zijn blij met de veiligheidsgordels, anders hadden we zo uit de jeep gestuiterd. We komen echt op stukken waar Arjen en Mirjam 14 jaar geleden niet zijn geweest. Erg leuk! De tour die eigenlijk 2,5 uur zou duren duurt gewoon 3 uur.

Als we terug zijn bij het beginpunt gaan we lunchen in het restaurant van The View Hotel. Een mooi restaurant met uitzicht op de opvallende rotsformaties. We eten allemaal erg lekker. Mirjam heeft Fry Bread, een soort tortilla maar dan typisch voor de Navajo tribe. Na het eten nemen we nog wat foto's vanaf een balkonnetje van het hotel en zien we een naar luchtje aankomen. Eerst denken we nog dat doet het mooi op de foto.

Maar als we eenmaal in de camper zitten, zien we een hele zandstorm ontstaan. Vanuit de valley komt de storm onze kant op. Echt heel bijzonder, maar wel heel vervelend om in te rijden. Nadat we even gekeken hebben, gaan we toch maar vertrekken. Langzaam rijden en vooral voorzichtig doen. De hele rit blijft het echt heel verschrikkelijk weer. Hele erge onweer, harde wind, heel veel regen. Af en toe kost het moeite om de camper goed op de weg te houden. We zien ook veel mensen aan de kant staan. Arjen heeft de hele tijd wel het idee dat hij de boel onder controle heeft, maar we rijden wel een stuk rustiger dan normaal en het is heel vermoeiend. We vermoeden dat we weer door een heel mooi landschap rijden, maar met dit weer is er niets aan.

Als we na 2 uurtjes rijden even stoppen om iets te drinken te halen, is de temperatuur ook echt een stuk lager geworden. Hopelijk is het in Moab beter anders hebben we niet veel aan het zwembad op de camping.
Als we rond half 5 in Moab aankomen gaan we eerst even boodschappen doen. Dit keer geen Walmart maar de City Market. Ook een grote supermarkt, maar niet zo mega als de Walmart. Het regent nog steeds. Toen we naar de supermarkt reden, reden we al langs de camping, dus we weten nu precies waar we heen moeten. Ook de camping lijkt met dit weer erg troosteloos. Hopelijk wordt het morgen beter. Arjen sluit snel alles aan (uiteraard als je in de regen staat lukt dat niet direct en moet hij eerst iemand van de camping halen om de elektra te resetten). We hebben eindelijk een camping met fatsoenlijke Wifi dus iedereen gaat los op zijn mobiel. Op een gegeven moment begint Anoek toch wel honger te krijgen en zij besluit dan maar zelf te gaan koken. Vanavond eten we macaroni met een sausje uit pot en dus helemaal klaar gemaakt door Anoek, toppertje!

Na het eten doen we nog een spelletje met zijn allen en daarna gaan we lekker slapen. Hopelijk is het morgen weer droog.