Dag 5 & 6 Las Vegas

Door De Borker Gortjes ontdekken de VS - 19-08-2018 09:47

Dag 5 vertrokken we mooi op tijd richting Las Vegas:

• Stroom afkoppelen
  • Waterslang afkoppelen( Schoonmaken met een vaatdoek)
  • Raampjes schoonmaken
  • Camper uitvegen
  • etc.....

#wezijnerbijna, zou je bijna denken met al die Nederlanders die je tegen komt onderweg.

De reis ging voorspoedig totdat we op de 95 South plotseling een knal hoorden en daarna een kabaal, klapband.... Auto veilig aan de kant en binnen no time (nog geen minuut) was er al politie die ons naar een veilige plek aan de highway brachten. Cruise America gebeld, zij zouden iemand regelen om de band te vervangen. Bleek dat deze man uit Las Vegas moest komen, in de buurt was niemand beschikbaar i.v.m. een race event door de desert. Onze redder in nood zou rond half 4 bij ons zijn, dus we moesten ruim 2 uur wachten in de hitte, gelukkig hadden we een aggregaat en werkte de airco. De tijd verstreek, half 4, 4 uur, 5 uur, geen mannetje. Uiteindelijk rond half 6 kwam hij en na bijna een uur hadden we eindelijk een nieuwe band en konden we echt naar Las Vegas. Meneertje z'n accu voor het losdraaien van de wielmoeren kon niet tegen de hitte.

Door de klapband was ons programma gewijzigd, om half 10 kwamen we op de camping, via Uber Eats een heerlijke Mac-maaltijd besteld die keuring op onze plek werd afgeleverd. Daarna nog een potje kaarten met de mannen en lekker slapen.

Zaterdagochtend een wasje gedraaid, de afvoeren van de camper aangesloten en daarna op naar de Outlet Store. Allemaal zijn we geslaagd! Daarna de Walmart bezocht en inkopen gedaan voor de komende dagen. Bijna nog een eerste Amerikaanse levensbehoefte aangeschaft. Dat kan dus ook bij deze grootgrutter.no

De middag hebben we bij het zwembad doorgebracht voor een beetje verkoeling, alhoewel het water niet veel koeler was dan de buitenlucht, ruim 40 graden.

Rond half 8 werden we opgepikt door de Uber, wat een super systeem is dat zeg. De cab driver uit de Filipijnen zette ons af voor Hotel Bellagio, waar we gelijk konden genieten van de mooie fonteinen. Vorig jaar zijn we nog aan het Comomeer geweest, en nu bij de imitatie er van. Het hotel in LV is denk ik groter dan heel Bellagio in het echt. Vervolgens vele kilometers over de Strip gewandeld, wat een ervaring en wat een poppenkast.

Nog een dollar in de gokkast geworpen, maar helaas pindakaas werd het ongeluk van de vorige dag niet ingewisseld voor klinkende munt. Je wilt dit niet missen, maar wij waren ook blij dat we door deze keer een Chinese Uberman (Wel een lugubere naam voor Duitse chauffers van Uber: Ubermenschen) naar de camping werden gebracht. Morgenochtend gaan we naar Zion, de komende 10 dagen zitten we in de fantastisch mooie natuur hier! Zodra we weer wifi hebben, volgt een update van onze belevenissen.