Dag 2: San Francisco

Door Simone & Jimmy - 20-09-2018 04:54

Woensdag 19 september

Als gister het centrum van San Francisco centraal stond, heeft vandaag de baai de focus. Drie maanden terug hadden we al kaartjes gekocht voor een bezoek aan Alcatraz, een early tour waarmee we om 8.45 uur al de boot op mochten. Om ons van het hotel naar pier 33 te brengen, hebben we voor het eerst van ons leven een Uber genomen. In de app stond dat onze chauffeur waarschijnlijk doof was, maar dat bleek niet zo te zijn, hij sprak gewoon geen Engels maar Spaans. Gelukkig kwamen we er makkelijk uit en met 15 minuten stonden we bij de pier te wachten op onze boot.

Alcatraz was met één woord geweldig! Zo gaaf om daar zelf eens een keer rond te kunnen lopen en te zien hoe klein de cellen waren waar de mannen in opgesloten waren. Met een NLse audiotour was het relaxed rondlopen, al moest je wel goed uitkijken dat je niet op de tenen van andere toeristen ging staan.. zo druk! Op het eiland mag niet worden gegeten, dus op de terugweg op de boot lekker een hotdog gegeten om weer nieuwe energie op te doen voor ons volgende avontuur: fietsen over de Golden Gate Bridge.

Na een korte stop bij de zeeleeuwen van Pier 39 haalden we onze fietsen bij Blazing Saddles. Wij zijn Nederlanders en zijn fietsen dus wel gewend, maar toch moesten we even laten zien dat we het konden. Snel een rondje over het terrein en verder naar het lange fietspad richting de beroemde brug. Gisteren waren we er met de bus al wel overheen gereden, maar toen was het weer niet al te best. Dit keer was de lucht helemaal blauw en de brug in volledigheid te zien! De fietstocht was nog best een uitdaging, met een paar flinke hellingen! Af en toe even een stop maken om wat te drinken en uit te puffen. Maar het is het allemaal waard! Het is een prachtige tocht langs en over de brug, waar je op elk nieuw punt eigenlijk opnieuw een foto wil maken.

De weg terug ging iets sneller, met de meeste wegen nu stijl naar beneden en wind mee. Opnieuw gestopt bij Pier 39 om onze fietsen weer in te leveren (in totaal 3 uur gehuurd) en lekker te eten bij een Italiaan. Wat een heerlijk leven zo! De dag sportief geëindigd door een flinke wandeltocht terug naar het hotel. Voor de Uber is namelijk een internetverbinding nodig en een nieuwe simkaart hebben we nog niet.. al snel kwam een smsje binnen met de mededeling dat er al 5 euro aan internet was gebruikt.. dat moeten we in het vervolg anders gaan doen. Nu hele moeite voetjes!