Dag 4: Yosemite

Door Simone & Jimmy - 23-09-2018 05:47

Vrijdag 21 september

Vandaag ging de wekker al om half 7 en we merken dat we toch een lichte jetlag hebben.. Elke avond zijn we om 20.00 uur al kapot van de hele dag en om 6 uur zijn we weer klaar wakker. Om 7 uur zitten we in de auto op weg naar Yosemite NP en dat blijkt toch nog een stukje rijden. Helaas geen hotel in het park voor ons, deze zaten met boeken al vol en dit was een goedkoper alternatief.. Na ongeveer een uur rijden hebben we onze Nationale Parkenpas in ons bezit en staan we voor de deur van het Visitor’s Centre, wat nog dicht bleek te zijn.. we zijn vroeg, waardoor het nog wel lekker rustig is in het park. Met de shuttlebus rijden we naar #16, waar we de ‘mist trail’ volgen naar de Vernall Fall Footbridge: een waterval waar in dit seizoen nog wel water naar beneden komt (ongeveer 1,5 uur lopen). Je kunt de trail nog verder omhoog volgen, maar dit is al zwaar genoeg voor ons! Berg op en af, dit gaan we morgen in onze kuiten voelen! We zijn blij dat we voldoende water bij ons hebben en dat het met ongeveer 10 graden nog behoorlijk fris is buiten.

Hierna gaan we door maar #17 om de ‘Mirror Lake trial’ te volgen. Deze is iets beter te doen, ondanks dat het hier een droge bedoeling is.. Het meer staat droog, maar daardoor kun je nu in het midden staan vanwaar je een prachtig uitzicht hebt! (ongeveer 1 uur lopen) Na een korte stop bij een restaurant, hebben we nog de ‘Lower Yosemite Fall’ bezocht (waar we volgens andere NL’ers naar een prachtige muur keken), zijn we naar de ‘Bridal Veil Fall gelopen, en hebben we ons staan te vergapen aan het prachtige uitzicht vanaf Tunnel View (beiden ongeveer 20 min lopen). Gedurende de dag werd het steeds drukker in het park en we waren dan ook heel blij op tijd vertrokken te zijn. Rond 12 uur stonden de meeste parkeerplaatsen al vol en was het dringen voor een plekje.

Om de dag af te sluiten, hebben we de auto gepakt naar ‘Glacier Point’, opnieuw een schitterend uitzichtpunt op een behoorlijke hoogte! Met de auto volg je een lange kronkelige weg door de bergen, waarbij het uitzicht verraadt dat je steeds hoger bent. Onderweg kwamen we wel veel verbrande stukken bos tegen. Grijs en zwart gekleurd waren de bomen en de grond, en in de lucht hing de vreemde geur van BBQ. Als je vervolgens weer langs de groene bomen rijdt, krijg je een idee van hoe het er een paar maanden terug nog uit zag.. De rit duurt ongeveer 45 min, maar is het absoluut waard! Je hebt echt het gevoel op de top van de aarde te staan, met uitzicht op een groot deel van het park. Rond 5 uur vertrekken we weer richting het hotel, waar we al het zand weer lekker van ons afwassen en bij de bar een hamburger met frietjes eten. Het is nog steeds wel even wennen om te bedenken dat alle prijzen nog zonder tax zijn en dat er vervolgens nog fooi bij gerekend dient te worden. In ons vorige hotel zijn we al vergeten een tip achter te laten voor ons kamermeisje..

Nu weer lekker op tijd naar bed om morgen weer vroeg richting ons volgende hotel in Visalia te gaan. Vandaar gaat de reis verder naar Sequoia NP. Vandaag zijn we helaas niet meer aan Wawona toegekomen. We waren kapot en dan is een dag toch eigenlijk net iets te kort..