Dag 11: Zion

Door Simone & Jimmy - 30-09-2018 01:16

Vrijdag 26 september

Vandaag weer lekker vroeg opgestaan, het was zelfs nog donker buiten, al komt dat waarschijnlijk ook door het uur tijdverschil met Nevada. Om half 8 nemen we de shuttlebus die vanaf ons hotel naar Zion vertrekt, wel zo makkelijk! Al snel zit de bus helemaal vol met hikers die de wat meer uitdagende trails gaan doen. Wij zijn zelf niet echt geoefend wandelaars, en houden het dus op de makkelijke routes. Angels Landing lijkt me echt supermooi, maar ik denk niet dat ik mijn ene voet voor de andere kan zetten langs een metershoge afgrond. Nope, dat gaat hem niet worden.

We nemen vanaf het Visitor Centre de bus helemaal naar het eind van het park, de shuttle rijdt namelijk langs 1 lange weg met allerlei trails en uitzichtpunten. #9 is de Temple of Sinawava, vanaf waar we de Riverside Walk begint. Wat een prachtig landschap! Vanaf de weg kijk je omhoog naar de bergen en om je heen zie je alleen maar groen: gras, bomen, cactussen, moeras. De weg tussen de bergen door is goed begaanbaar totdat je bij het punt komt dat je de rivier in moet, de Narrows. We kijken hoe anderen het water trotseren, maar besluiten zelf weer om te keren. Het is nog heel erg koud buiten, de zon bereikt door de hoge bergen het pad niet. Jimmy loopt echt te bibberen en het water is zo koud! We gaan verder naar stop #7 waar we de Weeping Rock trail doen, wat ook letterlijk een huilende rots blijkt te zijn. Het is een stukje omhoog, maar absoluut de moeite waard. Eindelijk zien we water! Waar het overal een droge bedoeling was, stroomt hier het water van de rotsen naar beneden.

We gaan weer verder met de bus naar #5, waar we eerst een warme chocomelk nemen om ons op te warmen. Het zonnetje begint wel door te breken, waardoor de temperatuur flink oploopt als we de Lower Emerald Pool Trail doen. Het is wel even een stukje wandelen, maar dan komen we uit bij 2 watervallen. Het lijkt echt wel een stukje paradijs! Net als vele andere trails is ook de weg naar de Upper Emerald Pool gesloten door vallende rotsblokken. Hier houdt onze tocht dan ook op.. Vanaf het Visitor Centre doen we nog de Archeology Trail, die ons belooft langs prehistorische gebouwen te komen. Het blijkt echter een klein pad langs het parkeerterrein te zijn, vanaf waar niets te zien is. Absoluut niet de moeite waard!

Rond 2 uur zijn we weer terug bij het hotel en besluiten de rest van de middag lekker bij het zwembad te gaan liggen. Nog genoeg te doen de rest van deze vakantie, dus even rustig aan doen is wel zo fijn! Eindelijk gaat het boek open dat al heel lang in de tas zat. 's Avonds wilden we een keertje in het restaurant eten (na de zelfgemaakte broodjes worst van gisteravond), maar op het menu staan alleen maar dure gerechten. Dan maar de magnetronmaaltijden, die we in de lobby van het hotel warmmaken en opeten. Voelt wel een beetje cheap, maarja.. volgende keer weer uit eten!