Dag 14: Bryce Canyon - Arches

Door Simone & Jimmy - 03-10-2018 04:48

Maandag 1 oktober

Tijdens onze reis hebben we een paar keer een lange rit voor de boeg en vandaag was zo'n dag.. Na een ontbijt van cornflakes en broodjes stapten we in de auto om via highway 12 naar Arches te rijden. Volgens onze TomTom zou het maar 4 uurtjes rijden zijn, terwijl wij zelf hadden opgeschreven dat deze route ongeveer 6 uur zou duren. Zouden we ons dan vergist hebben? Na ongeveer een half uur kwamen we erachter dat de TomTom ons via de Interstate naar Moab wilde sturen, dat zou wel sneller zijn, maar dan missen we de scenic byway. Gelukkig waren we nog niet heel ver, dus dan maar weer omkeren en de andere kant op (we kwamen weer langs ons hotel).. Maar het was absoluut de moeite waard! Onze weg leidde ons door Escalante en Capitol Reef, waar we tussen de bergen door reden. Met elke bocht kwam weer een nieuw uitzichtpunt waar je wel weer wilde stoppen, maar dan zouden we er nooit komen.. Het is ook verbazingwekkend hoe snel het landschap hier veranderd. Het ene moment rijd je tussen de hoge bomen, die in de herfst nu prachtige kleuren hebben, en het andere moment is het landschap helemaal kaal met hier en daar een hoge rotswand.

Na ongeveer 6,5 uur waren we de auto helemaal zat en kwamen we aan bij River Canyon Lodge in Moab. Onze kamer is redelijk groot met 2 bedden en een keuken! Na een korte pauze besloten we nog even naar de supermarkt te lopen voor nieuwe cornflakes, magnetronmaaltijden en fruit. We twijfelden nog of we ook 's avonds nog naar Arches National Park wilden gaan, omdat de weersvoorspellingen zo slecht zijn voor deze week. Blijkbaar heeft het westen van het land last van de resten van een orkaan, die nu afgezwakt is tot een tropische storm. Nu is het nog droog en voor morgen worden omweersbuien voorspeld. We zijn echter zo moe, dat we het toch maar gewoon morgen gaan proberen. Hopen dat het meevalt!