Dag 24: Los Angeles

Door Simone & Jimmy - 13-10-2018 06:30

Donderdag 11 oktober

Aangezien we de afgelopen dagen in pretparken zijn geweest, was het vandaag de beurt aan Los Angeles zelf. Online hadden we alvast kaartjes gekocht voor de hop on hop off bus, zodat we zelf niet door de stad hoefden te rijden. De eerste stop was op ongeveer 35 min lopen vanaf ons hotel over de Hollywood Blvd, prima te doen! We hoefden ons daarbij niet te vervelen, want onderweg loop je over de bekende Walk of Fame. We begonnen op de rode route door Hollywood, hopten vervolgens over naar de gele route naar Santa Monica en daarna op de groene route naar Venice Beach, waar we graag het strand en muscle beach wilden zien (wat een beetje tegenviel, want er was niemand aan het trainen). Na een wandeling over de boulevard wilden we weer terug naar de rode route, maar het was even zoeken naar de locatie waar de bus precies zou stoppen. Vervolgens nog 40 min staan wachten in de hoop dat we goed stonden, niet helemaal lekker zo.. Op de overstap tussen geel en groen zijn we nog naar Rodeo Drive gelopen, waar we ons konden vergapen aan de luxe winkels. Het is hier in Beverly Hills echt prachtig! Alles is mooi onderhouden en netjes. Anders dan bijvoorbeeld in Hollywood, waar het vaak vies en oud is met veel daklozen op straat. Hier ook een gratis film/tv museum bezocht met super leuke kostuums en props! Echt een aanrader!

Doordat we al erg veel tijd kwijt waren (het duurde een behoorlijke tijd voordat we weer terug in Hollywood waren), hadden we eigenlijk niet heel veel tijd meer over, super jammer omdat er zoveel te zien is in deze stad! Eenmaal terug op de Hollywood Blvd hebben we (opnieuw) lekker een hamburger met frietjes gegeten om door te kunnen naar het Chinese Theatre, waar we kaartjes hadden gereserveerd voor de film The First Man. Niet perse een film die we wilden zien, maar wel interessant genoeg om dit grote theater in het midden van Hollywood een keer te kunnen bezoeken. Het theater is heel mooi, de film was mwah (het was een 4D voorstelling waarbij de stoelen bewegen, het regent in de zaal en ook wind te voelen is), en 's avonds waren we helemaal kapot. Snel een uber terug naar het hotel en lekker slapen! Morgen kunnen we voor onze reis naar Santa Barbara misschien nog wat dingen doen die we vandaag moesten overslaan.