SFO - FRA - AMS

Door Simone & Jimmy - 18-10-2018 07:14

Maandag 15 oktober

Het einde van de vakantie is toch in zicht gekomen! Zo lang naar uitgekeken en zoveel gedaan en gezien! Sommige dingen lijken alweer heel lang geleden en andere dingen juist helemaal niet. Hoewel we ook wel weer zin hebben om naar huis te gaan (lekker kunnen hangen op onze bank, onze eigen spullen weer om ons heen, ons eigen bed, niet de hele tijd spullen in- en uitpakken, eigen douche, niet bedenken wat je die dag allemaal wilt doen en zien), zijn we ook echt wel gewend aan Amerika en het ritme daar. Er is nog zoveel te zien en te doen dat het lastig is te beseffen dat dit wellicht de laatste keer is dat we hier zijn geweest. Het land is zo mooi, het verkeer is soepel, de mensen zijn oke, het was eigenlijk wel lekker om Nederland een keer voor een maand achter ons te laten. Vandaag toch weer terug maar de realiteit.

We vliegen pas om 15.00 uur en hebben een hotel op 10 min van het vliegveld vandaan, maar omdat we al eerder moeten uitchecken, onze huurauto nog moeten inleveren en alles weer goed moeten inpakken, gaat de wekker toch op tijd. Alles past gelukkig weer! Nog net voordat we de auto inleveren bedenken we dat we nog moeten tanken, waarna we de bordjes volgen voor car rental. Het is echt een doolhof hier, maar uiteindelijk komen we met onze auto in een parkeergarage waar de auto direct wordt overgenomen door een medewerker en wordt vastgesteld dat ons nog openstaand bedrag 0 euro is. Mooi zo! Met een treintje vervolgen we onze weg naar vertrekhal G waar we nog een half uurtje moeten wachten totdat we onze koffers kunnen inleveren. Daarna volgen behoorlijk lange wachtrijen: voor de bagage drop-off, security (heel erg druk!) en uiteindelijk voor nog even wat te eten. Maar we zijn ruim op tijd en kunnen nog even rustig wachten tot het boarden.

De vlucht is oke, al moet ik zeggen dat ik Lufthansa niet echt geweldig vond. Het entertainment systeem werkte slecht, bleef vaak hangen of reageerde niet meer. Ook kon je helaas niet met je eigen oortjes luisteren, maar alleen met een koptelefoon van het vliegtuig. Vanwege mijn notenallergie kreeg ik een speciale maaltijd, wat inhield dat ik voor zowel avondeten als ontbij doperwtjes, worteltjes en een droge aardappel kreeg.. joepie.. Maar ook het eten van Jimmy was niet veel beter helaas. Na ongeveer 4 films (Jurassic World 2, Ready Player One, The Commuter en Tag) was het tijd voor onze overstap in Frankfurt, wat gelukkig ook weer prima verliep. We hadden nu iets meer tijd dan op onze heenweg, dus we konden ook op Frankfurt weer rustig het treintje nemen naar vertrekhal 1. Wel waren we heel erg moe, inmiddels hadden we bijna 24 uur niet meer geslapen. Helaas moesten we weer opnieuw door alle controles, dus opnieuw weer alles uit de koffer, schoenen uit en door de scanner. De Duitsers waren hier niet al te vriendelijk en reageerden op vragen in het Engels in heel moeilijk Duits. We zijn moe en hebben hier geen zin in! De vlucht naar Amsterdam stelt dan eigenlijk verder niets meer voor, je bent er zo! 10 min eerder kwamen we op Schiphol aan waar het laatste wachten kon beginnen, op de koffers.. Ook daarbij is alles gelukkig helemaal goed gegaan!

Inmiddels is het donderdag en is het werkleven weer begonnen. Dat valt toch wel even zwaar! Gisteren hadden we gelukkig nog een dagje om bij te komen en met ruim 14 uur slaap hebben we dat ook gedaan! Helaas voelen we nu toch de jetlag, vanacht maar weinig geslapen. Hopelijk houden we het vandaag weer vol op het werk! Gelukkig kunnen we terugkijken naar een fantastische vakantie vol geweldige herinneringen!