Dag 1: van Amsterdam naar New York

Door Vanlootje - 30-08-2018 03:03

Vandaag ging onze achtste reis naar de Verenigde Staten beginnen. Eindelijk gaan we naar New York toe. Dat kwam er in de vorige reizen niet van.

Om zes uur gingen we uit bed, hebben we ontbeten in het hotel en zijn we met de shuttlebus naar Schiphol gegaan. Na een aantal controles stegen we rond tien uur op voor een vlucht van acht uur. We konden goed wakker blijven, want de beker koffie van Martin viel volledig op zijn broek. Gelukkig had hij een lichte broek aan ;). Met de koffielucht in onze neusgaten hebben we een aantal films gekeken en kwamen we tussen de middag aan. Het tijdsverschil met Nederland is zes uur.

Het was lang wachten bij de controle, maar we waren na een minuut al klaar bij de balie. Daarna zijn we eerst in een trein gestapt en vervolgens in de metro naar ons hotel in Brooklyn. Rond drie uur 's middags kwamen we daar aan.

Aan het einde van de middag zijn we met de metro naar het zuiden van Manhattan gegaan. Hier zijn we op de Staten Island Ferry gestapt. Vanaf deze veerboot heb je een mooi uitzicht op het Vrijheidsbeeld en Downtown Manhattan. Na dit mooie tochtje zijn we weer terug gegaan naar het hotel en zijn redelijk op tijd naar bed gegaan. We waren ook al tweeëntwintig uur wakker.