Dag 16: van Cincinnati naar Morehead

Door Vanlootje - 14-09-2018 03:11

Vanochtend hebben we lekker uitgeslapen na de enerverende dag bij het circuit. In het hotel hadden we een heerlijk en uitgebreid ontbijt. Daarna gingen we de brug over naar Cincinnati. We wisten nog niet echt wat we daar konden zien, omdat we niet hadden gepland om hier te overnachten. 's Ochtends even snel gekeken op internet en daar zagen we dat er een uitzichtpunt was op de 49ste verdieping van de Carew Tower. Dit was 's werelds hoogste gebouw van voor de Tweede Wereldoorlog. Met een oude lift gingen we naar boven en daarna stonden we bovenop het gebouw. Je kon echt alle kanten opkijken en je had een prachtig uitzicht op de vele bruggen, de rivier, twee stadions en diverse hoge gebouwen. De brug met de blauwe bogen, de Roebling Bridge, is de voorganger van de wereldberoemde Brooklyn Bridge in New York. Na een bak koffie bij de Starbucks zijn we de auto ingestapt en Kentucky ingereden.

In Kentucky was het groen en heuvelachtig en net als tijdens de rest van de vakantie kom je daar ook rare voertuigen tegen. We hebben al heel veel doorgerotte auto's gezien en nu zagen we een auto zonder deuren. Halverwege de middag kwamen we aan bij ons hotel in Morehead. Daar hebben we eerst lekker gerelaxt op de kamer en daarna hebben we gegeten bij een Mexicaans restaurant. We wilden eventueel naar een Bluegrass festival in deze plaats. Bij de grote supermarkt Walmart zagen we echter al heel veel aparte mensen rondlopen. Toch zijn we maar die kant opgereden. We reden eerst langs allerlei vervallen huizen met kapotte auto's. Bij de ingang bleek dat je ook nog een behoorlijk bedrag moest betalen voor dit festival. We hadden er niet echt een goed gevoel over, dus we zijn weer gedraaid en naar ons hotel gereden. Daar zagen we 's avonds op tv Glennis Grace nog schitteren in de halve finale van America's Got Talent.