Dag 21 en 22: van Mt. Laurel naar New York City en Amsterdam

Door Vanlootje - 20-09-2018 21:36

Onze laatste ochtend in Amerika begon met een heel uitgebreid ontbijt in ons Hampton Inn hotel. We hebben daarna onze koffers even goed ingepakt en de vliegtickets alvast uitgeprint.

Na een uur rijden door het vlakke en groene noorden van de staat New Jersey reden we over een grote brug het drukke New York City binnen. Daar wat files gehad, maar we waren nog ruim op tijd bij het vliegveld. Onze huurauto hebben we daar ingeleverd met ongeveer 3.250 mijl (5.200 kilometer) op de teller en daarna zijn we in een trein gestapt naar de vertrekhal.

We waren echt heel vroeg voor ons doen en hebben toen ruim de tijd genomen voor de lekkere koffie van de Dunkin' Donuts. De koffers inleveren en de controle verliepen soepeltjes en snel. Rond half vijf 's middags vlogen we naar Amsterdam voor een vlucht van 6,5 uur. Onderweg veel eten en drinken gehad, films gekeken en proberen te slapen. De volgende dag kwamen we om vijf uur 's ochtends aan op Schiphol en daar zijn we om zes uur op de trein gestapt. Rond kwart over zeven kwamen we aan op station Zwolle en daar stonden onze ouders ons stralend op te wachten.

Het was weer een prachtige reis in de Verenigde Staten en ook weer totaal anders dan de vorige reizen. We hebben genoten van de toeristische trekpleisters New York City en de Niagara Falls en de staatsparken in de Finger Lakes regio waren echt verrassend mooi. In de stad Detroit vonden we het prachtig om te zien dat deze stad weer aan het opkrabbelen is en het bezoeken van de Ford musea en Motown was geweldig. De NASCAR-race en de dragrace waren indrukwekkend door het lawaai, de snelheid en de gezellige sfeer. Ook hebben we regelmatig aardige mensen gesproken die ons allerlei tips gaven of een foto van ons wilden maken.