Dag 2

Door Weer naar Canada - 09-09-2018 02:25

6 september

Ik heb toch een onrustige nacht gehad. Marianne niet, maar dat is een kampioen met slapen. We zijn de vorige dag zeer onregelmatig geweest met eten, een kort tukkie in het vliegtuig, toch een beetje stress met de overstap, het tijdsverschil etc. Vele malen wakker geweest en gebleven. Om zeven uur klaar wakker, en waarachtig, Marianne werd om half acht ook wakker.
Een lekker ontbijt in het hotel gedaan en nog even ontspannen kunnen lezen. We hadden gisteren vanaf het vliegveld in Chicago gebeld om een afspraak te maken om de camper op te halen. De afspraak was om 11.30 uur. De camper konden we ophalen in Louviers, zo’n 45 mijl vanaf ons hotel. Om op tijd te zijn heb ik om kwart voor tien via de app een Uber taxi besteld. De taxichauffeur van gisteren vertelde ons dat te doen. De Uber taxi’s mogen niet vanaf de luchthaven rijden. De taxi’s die bij de luchthaven staan rekenen gemiddeld $ 3,50 per gereden mijl. De Ubertaxi’s rekenen $ 1,00 per gereden mijl!
Dat Uber systeem via de app is echt een uitvinding. Je tikt in waar je naar toe wilt, geeft wat gegevens door van je creditcard en zo en ze gaan het regelen. Via die app zie je ook waar de taxi is die jou weg gaat brengen. En wat bleek: hij reed aan de doorgaande weg 3 minuten van ons hotel. We hadden de koffie nog niet op of hij stond er al!

Na enig zoeken kwamen we even voor elven bij El Monte aan. We werden gelijk geholpen en konden snel op weg. Het was een grote verrassing dat we een grotere camper kregen dan die we hadden besteld. Een 28 voets met een bed achterin. Een behoorlijk nieuwe camper met 9900 mijl op de teller. Om twaalf uur reden we de poort uit richting Estes Park. Doordat we een afslag hadden gemist zijn we via allerlei Highways omgereden om in het plaatsje Nederland te komen. Wat een drukte rond de grote steden! Daarna een mooie route over een hele slechte weg (zoals er zoveel zijn in Amerika)  Uiteraard even het bord gefotografeerd en gefilmd.

Vanuit Nederland circa 50 mijl gereden naar onze eerste camping van de reis in Estes Park. Ook weer een mooie route door de uitlopers van het Rocky Mountains NP. Op het gemak gedaan. Onderweg hebben we nog de nodige inkopen gedaan bij een supermarkt. De taxi chauffeur van Uber had ons aangeraden om dit bij een King supermarktketen te doen. Deze waren de goedkoopste! Toevallig kwamen we er één tegen. We hadden bij onze vorige campingreizen een boodschappenlijst gemaakt en deze kwam nu goed van pas.
Om 6 uur kwamen we bij onze camping in Estes Park aan. Daarna begon het spektakel! We hadden bij de camper een keukenuitrusting besteld. Evenals een personal kit met lakens, dekens, handdoeken etc. De keukenuitrusting was geheel nieuw. Alles zat nog in dozen en plastic verpakt. Messen, vorken, lepels, pannen, borden en noem maar op wat je nodig hebt in een keuken zat er in. Een hele toer om dat uit te pakken. Maar dat lukte.
Daarna de personal kit. Het bed opgemaakt met de hele handel. We hebben dus alles dubbel. In plaats van éénpersoons dekens en lakens was het dus tweepersoons.
Toen alles was uitgepakt en opgemaakt was het tijd om ons avondmaal te gaan bereiden. Het was inmiddels 9 uur geworden.

Na het eten nog even een drankje en ik ben begonnen met het verslag van de eerste dag. Om half twaalf vond ik het welletjes en ben te bed gegaan. Niet eens tijd gehad om de wifi echt te testen. Wel enkele berichtjes via WhatsApp verstuurd. Het werkt dus wel. Gezien het tijdsverschil maar gestopt.