Dag 3

Door Weer naar Canada - 09-09-2018 05:18

7 september

Weer een onrustige nacht. Jetlag zullen we maar als reden opgeven. Om half 8 waren we beiden wakker en konden na het ontbijt snel op weg. Het was vannacht behoorlijk koud. We dachten het met één dekentje te kunnen doen, maar dat viel tegen. En nu midden in de nacht een tweede deken er bij te pakken is ook zo wat. Dus maar een T-shirt aan en een flanellen pyjama aan!

Het is een prachtige dag met een blauwe lucht en een zonnetje. Het werd circa 25 graden .Als eerste gingen we naar het Rocky Mountains NP. De ingang van dit park ligt op Highway 34 vlak bij Estes Park. Via een verschrikkelijk mooie route zijn we gereden naar het Alpine Visitor Center. Dit is de Trail Ridge Road. Dit is circa 35 mijl rijden om er te komen. Na iedere bocht was er weer een heel mooi panorama te bewonderen. Het was veel klimmen, dalen, bocht links en bocht recht. Het leek wel een achtbaan. Maar erg genoten van de vergezichten. Dus veel foto’s en video. Bij het Visitor Center wat gewandeld en genoten van de uitzichten. Daarna de terugreis weer aanvaard via dezelfde weg, De uitzichten zijn weer heel anders!
In Estes Park even boodschappen gedaan en geluncht.
Om half twee de reis aanvaard naar Douglas. Een reis van 225 mijl. De landschappen waren weer afwisselend. Via de uitlopers van de Rocky Mountains naar de toendra. Toen veel weidegronden en daarna weer even bergen. Toen we in de buurt van Douglas kwamen werd alles ineens weer veel groener.

Om kwart voor zeven waren we op de camping. Na een drankje genuttigd te hebben zijn we lekker gaan douchen en hebben daarna ons avondmaal klaar gemaakt en verorberd.

Een fijne bijkomstigheid van deze camper is het feit dat we muziek kunnen blijven horen als het contact is uitgezet. Vorige jaren ging de muziek na 10 minuten uit als je het contact had uitgezet. Dankzij een USB stick met ruim 1600 songs kunnen we muziek blijven luisteren, zelfs in de “slaapkamer”. Als dit op is hebben we nog Spotify met diverse afspeellijsten.

Eindelijk tijd om deze verslagen af te maken. Omdat de wifi hier totaal niet werkt (en dat op een KOA camping die al 3 jaar als de beste uit de bus is gekomen!) dit verslag maar even opgeslagen. Morgen vanuit Custer zal het ongetwijfeld beter gaan.