Dag 10

Door Weer naar Canada - 15-09-2018 05:34

Vrijdag 14 september

Vannacht was het weer behoorlijk koud in ons bedje. Hadden we niet verwacht na de mooie dag van gisteren met 27 graden C.  Vandaag rustig aan gedaan. We gaan zo naar het visitercenter in Buffalo. Op het gemakje ontbeten en de camper klaar gemaakt voor vertrek. We hadden gelezen over een mooie route door de bergen in de omgeving. Dus maar even navragen. En wat bleek: die route is een deel van de tocht die we morgen naar Cody gaan maken. Dus lekker geschrapt en besloten er een heel rustige dag van te maken. Zeker na de rijdag van gisteren!

We kregen van de mevrouw in het visitorcenter een kaart mee van het dorpje Buffalo. Daar hebben we ons de hele ochtend vermaakt en zelfs een museum bezocht. We hebben het ontstaan van Buffalo gezien. Ook de vroegere strijd tussen Indianen, de 'white man' en de outlow kwamen uitgebreid aan bod. Een blanke Amerikaan was opgegroeid bij de Indianen en heeft veel voorwerpen verzameld. Later werd hij apotheker en startte een winkel. Daarbij werden nog meer waren verhandeld. Als sommige klanten hun rekening niet konden betalen werden er goederen in ruil gegeven. Deze bewaarde hij allemaal en zodoende is dit museum ontstaan. Op een gegeven moment had hij wel 80 verschillende geweren! In totaal verzamelde hij ruim 1500 items en werd het museum gestart.
We  hebben koffie gedronken in een typisch Amerikaanse gelegenheid. Eerst door een souvenirshop en daarna kwamen wij bij het ‘restaurant’. Je kon er ook lunchen. Veel tafeltjes bezet door oudere dames! We namen koffie met een brownie (vers gebakken). Omdat dit een hele hoop calorieën waren hebben we de lunch maar overgeslagen.

We zijn nog even door het dorp gelopen en de bijzondere huizen bekeken in hun typische stijl. Toen terug gegaan naar de camping. Vanaf half twee hebben we lekker geluierd. In de zon gezeten, gelezen, gepuzzeld en een tukkie gedaan. De accu werd weer opgeladen!

Morgen gaan we naar Cody over een (zeggen ze) hele mooie route. Het heet de Cloud Peak Scenic Byway, dwars door het Bighorngebergte.

Gisteren hadden we onderweg nog even boodschappen gedaan. Toevallig(!) kwamen we een Walmarkt tegen. Dat is een gigantisch grote winkel. Het herbergt een Albert Hein XL, Gamma, C&A, Mediamarkt, Brezan en nog veel meer onder één dak. Er is dus van alles te koop. Marianne wilde wel even rond kijken in deze gigant, maar gezien het tijdschema van gisteren onmogelijk. Ik heb moeten beloven dat we de volgende winkel met een uitgebreid bezoek zullen vereren.

We zijn nu een ruime week onderweg en hebben al 3 Staten aangedaan. Colorado (gestart), daarna Wyoming en South Dakota. We zijn nu weer in Wyoming. We zullen ook nog komen in Montana, Idaho en Utah.

We hebben weer een extra deken op het bed gelegd, doen ons T-shirt en sokken weer aan en worden weer gezond wakker morgen!