Olympic National Park

Door Marloes Harmsen - 11-09-2018 07:34

8 September, ready for take off! On our way to Seattle. Na een lange, maar goede vlucht, volgde een lange(!) rij bij de douane, na die lange rij volgde weer een lange rij bij Alamo. Kortom; aangekomen in ons hotel vlakbij de luchthaven waren we het zat. We besloten die dag niet meer veel te doen, behalve wat inkopen doen bij de Walmart.

De volgende dag kon de road trip beginnen! Na een rit van bijna 3 uur kwamen we aan bij onze eerste stop in Olympic National Park; Hurricane Ridge. De weg is steil en bochtig, maar met mooie uitzichten. Eenmaal boven heb je uitzicht over de Olympic Mountains. Vanwege de bewolking konden we de top van de bergen helaas niet zien, maar mooi was het wel! En wat was het hier koud zo hoog in de bergen met harde wind.

Terug de warme auto in naar Lake Crescent. Super helder en blauw water. Niet ver van dit meer ligt Sol Duc Valley. Aan het einde van de Sol Duc Road begint de trail naar Sol Duc Falls. Het regende behoorlijk, maar nu we er toch zijn... Regencape om en gaan. Na 1,3 km (one way) bereikten we de waterval. We konden het wandelpad nog verder volgen de wouden in, maar het was wel mooi geweest met die regen, we moesten ook nog terug lopen.

We slapen 2 nachten in het plaatsje Forks, wat goed gelegen ligt tussen de noordelijke en westelijke bezienswaardigheden van het park. Het plaatsje zelf stelt eigenlijk niks voor en is vooral bekend vanwege de Twilight films. Ik zal toegeven, daar kende ik het zelf ook van.

Dag 2 in Olympic. Het plan was Hoh Rain Forest. Helaas is de weg er naar toe bijna een maand gesloten in verband met wegwerkzaamheden. Het alternatief werd Quinault Rain Forest. Wat verder rijden, maar zeker de moeite waard. Het was prachtig! Al die mossen en varens die de grond bedekken. Overal waar je keek was het groen. En het was droog, zelfs zonnig!

Voor variërende landschappen ben je in Olympic op de juiste plek! Bergen met besneeuwde toppen, bergmeren en regenwoud. Met de prachtige ruige kust is het rijtje compleet. We zijn op de stranden Rialto Beach en Ruby Beach geweest. Mooie stranden met veel rotsformaties in de oceaan. Olympic NP is zeker een aanrader!