24 sept. - LasVegas/ nieuwe spiegel en bezetting van onze plek door andere camper - dag 9

Door Jos&Nelleke Schelfhout - 27-09-2018 08:23

We willen de zon bij Zabriskie Point op de rotsen zien opkomen. Vroeg op en 7.30 uur weg. Precies op tijd. De rotsen zijn prachtig, maar binnen 10 minuten met de zon erop, zijn de pieken en kammen fabuleus mooi. We doen een kort ontbijtje want we hebben ons huis bij ons! Handig hoor, het bevalt steeds beter. Via highway 160 naar Las Vegas, voor een nieuwe buitenspiegel bij Cruise America. in Pahrump tanken we een stuk goedkoper dan in Furnace Creek. Koffie van 'Tess' en met 2 route-apps, en een omweggetje, lukt het ons om er te komen. Wat een wegen, vrachtauto's, Campers, complete mobielhomes, alles is groot hier.  Binnen een uurtje hebben we een nieuwe spiegel, is ons binnenlampje zelfs gerepareerd en vervolgen onze route om 12 uur richting Valley of Fire. Wat een verrassend mooie plek! De camping ligt tussen de rode rotsen. We krijgen routine: plek zoeken, geld in de envelop en in de bus stoppen. Kaartje bij de plek ophangen. Klaar! Vervolgens met de camper door het park, zo mooi!  Een kleine wandeling gedaan, morgenochtend de White trail, dan is het koeler.
Ik wil een wijntje op de camping! Hadden we gedacht, er staat een grote camper op onze plek! Een Duits stel is net gesetteld. Uiteraard krijgen we discussie, maar wij waren echt eerst. Blijkt dat hij ons kaartje niet heeft gezien. Wij hadden iets (bijv. stoelen) neer moeten zetten. Weer een les.  Nu is de plek zo groot dat we er samen kunnen staan. Ik wil dat niet, en zij gelukkig ook niet. Ze ruimen de boel op en verdwijnen, niet meer gezien! Een uurtje later dan gepland zitten we dan toch aan de wijn en genieten van de bijzondere plek. We hebben hookup, (water, elektra) en Jos zet lekker de airco aan zodat we vanavond in de koelte kunnen slapen. Onze Amerikaanse buren Mike en Nicole nodigen ons uit om bij het vuur een borrel te komen te drinken. Dat worden er meer. Als de maan over de top komt gaan we maar gauw slapen.