Een dag om snel te vergeten.....

Door Paul Ranzijn - 27-07-2019 08:25

Dag 5. Big Sur - Sequoia / Kings Canyon (do 25 juli 2019)

De ochtend begon prachtig, want wat een ontzettend mooie locatie om te overnachten. Vanaf de klif hadden we een schitterend uitzicht op zee. Tijdens het ontbijt dartelden de eekhoorntjes en konijnen rondom de camper. Al met al een leuk schouwspel. Ondanks de mooie locatie konden we niet anders dan onze camper onder een hoek parkeren (allesbehalve waterpas, ondanks het gebruik van de camperklossen). Dat leek op het eerste oog allemaal niet zo spannend, maar in bed ligt dat toch best vreemd 😊. De volgende ochtend bleek overigens dat ook de koelkast zichzelf had uitgeschakeld vanwege de hellingshoek.

De dag begon verder waar die gisteren eigenlijk geëindigd was, want hoe kregen we de compartimenten weer geopend? Bellen met de helpdesk van El Monte ging helaas nog niet, vanwege het feit dat we nog steeds geen enkel bereik hadden. We besloten om daarom het geplande programma te volgen en op een later moment te bellen. Dus op naar Lemon Cove Village RV Park (Sequoia) met een aantal mooie tussenstops onderweg, o.a.:

• Elephant Seal Vista Point (Piedras Blancas - Zee-olifanten)
  • San Simeon Pier (langs Highway 1 - William Randolph Hearst Memorial Beach)
  • Ocean Vista Point
  • Morro Rock (Morro Bay)
  • The Charles Paddock Zoo (Atascadero, 50 km vanaf Pismo Beach) - Hele kleine dierentuin (maar wel voorzien van een tijger :-)
  • James Dean Memorial Junction (ter hoogte van Shandon / Jack Ranch Café - fotostop)
  • Visalia Adventure Park (Miniature Golf, Bumper Boats, Family Go Karts, etc.)

We zijn welgeteld tot de eerste stop gekomen. Want op het moment dat we de koddige zee-olifanten hadden bereikt, konden we contact maken met de helpdesk van El Monte. Maar heel vrolijk werden we hier niet van.

We moesten namelijk een nieuw sleuteltje ophalen in Scotts Valley (vlak onder San Jose). Dit betekende een heel stuk terug om vervolgens weer naar de camping te rijden. Voor deze rit stond maar liefst 8 uur autorijden! Het dagprogramma kon direct overboord, want om er geen nachtwerk van te maken moesten we nu direct gaan rijden. Uiteindelijk waren we rond 16:00 uur bij de servicelocatie. De monteur peuterde vrij rap de helft van het sleuteltje uit het slot en gaf ons een nieuwe. Hoe blij kan een mens zijn met een sleutel, want de vakantie was eventjes in een time-out beland. Vol gas reden we richting onze camping. Twee tankbeurten later en Noodles als avondeten arriveerden we rond 21:30 uur bij Lemon Cove Village RV Park (Sequoia). Wat een dag! Paul was kapot van al het stuurwerk, maar iedereen zat er eigenlijk dubbel en dwars doorheen. De hoogste tijd dus om deze dag af te sluiten en er morgen weer wat moois van te maken!