Nog een dag in het prachtige Yosemite National Park

Door Paul Ranzijn - 30-07-2019 20:58

Dag 8. Yosemite National Park - Mammoth Lakes (zo 28 juli 2019)

Een paar maanden geleden hadden we tickets gekocht voor de Glacier Point Tour - Roundtrip. Deze bustour zou ons namelijk langs een aantal ‘highlights’ brengen, welke lastig te doen zijn middels onze camper. De bustour zou om 8:30 uur starten vanaf the Yosemite Valley Lodge. Uiteindelijk stapten we op 8:29 uur in de bus. Een sterk staaltje timemanagement 😊 (gekkigheid, het parkeren van een bijna 9 meter lange camper kan soms best uitdagend zijn).

Maar goed, we waren aan boord en reden direct richting Glacier Point, waar we getrakteerd werden op een prachtig uitzicht op o.a. Halfdome en de watervallen Vernal en Nevada. Van de buitengewoon vriendelijke en informatieve buschauffeur mochten we hier 3 kwartier genieten. Hierna reden we de klif weer af om op te gaan voor de volgende stop bij Tunnel View, voor wederom een fantastisch panorama! Na nog langs o.a. El Capitan, Bridalveil Fall en the Yosemite Falls in Yosemite Valley te zijn gereden, eindigden onze tour rond half 1 weer bij the Yosemite Valley Lodge.

Lunchen (een vette Amerikaanse hap met friet) deden we ook bij de Lodge. Paul was nog even naar the Yosemite Falls gelopen voor de zoveelste mooie foto. Lelijke foto’s zijn trouwens onmogelijk te maken in dit park!

Na de lunch maakten we ons op voor een nieuw hoogtepunt (dat was het 11 jaar geleden namelijk ook). Een rit over de Tioga Road (en uiteindelijk Tioga Pass) - California State Route 120, afgekort CA 120. We hebben stops gemaakt bij:

• Olmsted Point
  • Tenaya Lake
  • Tuolumne Meadows
  • Tioga Pass/Ellery Lake

De laatste stop was extra bijzonder, omdat we middenin de sneeuw stonden (Noah en Lynn zelfs op slippers 😊). De Tioga Road was ook pas een aantal weken open vanwege (late) hevige sneeuwval. Dit was ook de reden waarom de watervallen in Yosemite nog zoveel water meenamen.

Na het afleggen van de Tioga Road, maakten we nog een stop bij Mono Lake (bij het Mono Basin Scenic Area Visitor Center). We hielden het bij een mooi panorama en zijn niet naar de waterkant gelopen om de Tufa’s (zoutpilaren) te bewonderen.

Uiteindelijk bereikten we nog voor 18:00 uur onze camping Twin Lakes Campground, waar het overigens opmerkelijk fris was. Na ons avondeten (spaghetti) zijn we niet veel later naar bed gegaan, want morgen stond de lange rit naar Las Vegas op het programma. Oja, met het kleine beetje bereik konden we nog genieten van de prachtige overwinning van Max Verstappen tijdens de regenrace op Hockenheim Duitsland.