Viva Las Vegas (deel 2)

Door Paul Ranzijn - 03-08-2019 02:13

Dag 10. Las Vegas (di 30 juli 2019)

Vandaag even geen wekker, maar na de uitputtende avondsessie op The Strip gewoon lekker uitslapen. Rond half 10 werden Paul en Fung Yee wakker. Noah en Lynn waren toen nog druk bezig met het “omzagen” van bomen. Het WiFi-signaal was uitstekend, waarop Paul en Fung Yee besloten om de gehele winnende F1-race van Max Verstappen terug te kijken. Ondanks dat we de uitslag al wisten, was het genieten geblazen! Wat een spectaculaire regenrace daar in Duitsland! Hoezo is de Formule 1 saai 😉

Na het ontbijt/lunch gingen we richting het zwembad. Met een temperatuur van ruim 40 graden was het zo ongeveer de enige plek waar je wilde zijn. Noah en Lynn genoten optimaal van hun gespetter en geplons. Ook de “bommetjes” moesten natuurlijk weer op camera worden vastgelegd. Zelfs onder de parasol was het zweten geblazen.

Rond 3 uur gingen we terug naar de camper om lekker te douchen en ons klaar te maken voor nog een Vegas-avond op The Strip. Vooralsnog douchen we alleen nog maar in de camper. Wat is het toch een luxe zo’n aparte douchecabine! Dit geeft wel een prettig gevoel, schoon en tevens het behoud van onze privacy. Aangezien het merendeel van onze campings voorzien zijn van hookup plaatsen, kunnen we ons deze luxe veroorloven. Echte kampeerders zullen we hoogstwaarschijnlijk nooit gaan worden.

Wederom met een Uber-taxi reden we richting het mekka van Las Vegas. We lieten ons nu afzetten bij Fashion Showmall. Want er moest natuurlijk weer geshopt gaan worden! We begonnen met de Disney-winkel en daarna de Lego-winkel. Ook bezochten we nog een andere speelgoedwinkel. Je raadt het al: na onze bezoeken liepen zowel Noah als Lynn met een plastic tasje rond. Ook werd er nog de nodige kleding ingekocht. Als dat allemaal maar gaat passen in de koffers…. Zeker Abercrombie & Fitch is aanzienlijk goedkoper hier (ook in vergelijking met San Francisco).

Bij een zgn. Food-court haalden we ons avondeten (allemaal verschillende restaurants/afhaalpunten met zo hun eigen specialiteiten). Noah en Lynn kozen voor een typisch Amerikaans menu. Paul ging op de Mexicaanse toer en Fung Yee besloot om Chinees te gaan eten.

Na het avondeten besloten we om The Strip af te gaan lopen. Het idee was om door te gaan tot het beroemde “Welcome to Las Vegas Sign”. We waren nog redelijk noordelijk op The Strip (ter hoogte van het Wynn Hotel), dus wel moesten nog wel een stukje. En snel wandelen zit er niet bij hier, zeker niet als je ergens naar binnengaat. Je vraagt je meerdere malen af of ze wel helemaal goed bij hun hoofd zijn daar in Las Vegas. Zelden zoveel krankzinnigheid bij elkaar gezien (in de breedste zin van het woord). Toegegeven, we vermaakten ons opperbest. We keken immers onze ogen continu uit.

Waar we allemaal geweest zijn? Om te beginnen The Venetian, waar Noah en Lynn bij Sloan’s hun duurste ijsje ooit aten ($10 per ijsje!). We liepen langs Treasure Island om vervolgens aan de overkant van The Mirage (wat in het teken staat van The Beatles) te kijken naar de Volcano-show. We liepen aan de overkant van Caesars Palace, want we gingen namelijk Las Vegas vanuit de lucht bekijken. We kochten bij The Linq tickets voor het High Roller Wheel, een reuzenrad van 168,5 meter hoog! Lynn was gelukkig nog gratis. Voor de tickets waren we $17 (Noah) en 2x $29 (Paul en Fung Yee) kwijt. Toegegeven het is best wel een hoop geld, maar we kregen er een hoop moois voor terug. Las Vegas by night is in één woord: spectaculair! Wat een waanzinnig uitzicht over meer dan alleen The Strip.

We liepen verder. Voorbij Flamingo, Harrahs en natuurlijk de eye-catcher Paris (inclusief Eiffeltoren). Uiteindelijk ook nog langs Aria, New York New York en we eindigden onze wandeling bij het MGM. Het oorspronkelijke plan, eindigen bij het "Welcome to Las Vegas Sign", was echt niet te doen. Het liep wederom tegen middennacht en we waren er allemaal wel klaar mee. Nadat we eerst de weg waren kwijtgeraakt in het MGM (allemachtig wat groot!) pakten we de Ubertaxi terug naar onze camping. Slaap lekker!

Gesprek van de dag (ter hoogte van Flamingo waar schaars geklede dames graag met je op de foto wilden gaan):

Noah: Hey papa (giechel), ik zie de billen en bijna de borsten van die mevrouwen.

Paul: Dat is ook juist de bedoeling.

Noah: Waarom dan?

Paul: Als je ze geld geeft, mag je met ze op de foto.

Paul: Daar hebben we het nog wel eens over als je ouder bent 😊