30 mei 2019

Door Verbruggen - 31-05-2019 05:59

Vanmorgen ging rond 7 uur de eerste wekker. Marieke en Rianne zijn nog in bad geweest en we hebben onze handbagage nog een keer nagekeken. Uiteindelijk waren we ruim op tijd klaar. Ome Hans kwam ons rond kwart voor 10 halen en niet veel later zijn we vertrokken naar Schiphol. Het was gelukkig niet druk op de weg en rond half 12 kwamen we aan op Schiphol. We hadden dus nog 4 uur. We zijn ons zelf eerst gaan inchecken en dit verliep allemaal erg soepel. Daarna even kijken op het bord waar we onze koffer mogen inchecken. Vancouver stond er nog niet bij, maar dat duurde niet lang. We mochten de koffer droppen bij balie 12 t/m 15. Hier stonden we al in de buurt en we hadden geluk. Het was er niet zo druk. Gelukkig waren onze koffers niet te zwaar en waren ook deze snel weer verdwenen. Daarna zijn we naar beneden gelopen (naar de winkels). Eerst een kroket halen voor Marieke en daarna samen lekker eten. Na het eten zijn we op zoek gegaan naar het wisselkantoor en hier hebben Marieke en Rianne Canadese Dollars gehaald. We kunnen vooruit. Onder tussen was het half 1 tijd om door de douane te gaan. Papa, reist niet zo vaak en dat kun je wel merken. Hij wil zijn paspoort telkens opruimen, maar ja deze moet je bijna iedere keer laten zien. Als eerste mochten we door de scan. De wachtrij was niet zo lang en we mochten alledrie zo doorlopen. Daarna door naar de douane. Je paspoort door de scan en dan lachen naar de camera. Papa en Rianne waren al snel buiten, maar Marieke stond in de verkeerde rij. 5 minuten later was ze ook door de douane heen.  Het was tijd om onze gate te zoeken. Gate F06. Hij lag best wel ver naar achteren. Daar een plekje gezocht op de bank. Onder tussen was het 10 voor 2. Nog een klein uurtje wachten voordat we kunnen boarden. Papa is gaan puzzelen en Marieke en Rianne zijn nog wat lekkers gaan halen. Nog even naar de wc en het was alweer zover. Het boarden ging beginnen. Eerst mensen met kinderen, daarna de priority mensen en dan als laatste onze groep. De rij was lang, maar wij hebben eerst nog even gewacht. Toen de rij korter was is Rianne aangesloten en Papa en Marieke zijn erbij gaan staan toen ze langs kwam. In het vliegtuig hebben we onze stoelen opgezocht. Stoelen A, B, C in rij 54.iedereen zat op tijd in het vliegtuig, maar helaas we mochten nog niet vertrekken van de luchtverkeersleider. We moesten nog een half uur wachten. Om 10 voor 4 begon het vliegtuig te rijden, maar toen we bij de startbaan kwamen, moesten we ook daar weer wachten, want er moesten eerst nog 2 vliegtuigen landen. Daarna mochten we dan eindelijk vertrekken, maar we hebben wel een half uur vertraging opgelopen. Na een uur vliegen was het tijd voor het avondeten. Marieke en Rianne hadden pasta en papa had kip met rijst. Lekker af en toe de ogen dicht, een spelletje spelen of een film kijken. Ook was het mooi om af en toe naar buiten te kijken. Bijvoorbeeld naar al de sneeuw in Groenland. Halverwege de vlucht was het tijd voor een lekkere cornetto. Rond 12 uur Nederlandse tijd kregen we een ontbijt. Deze bestond uit een pizza een soort pasta en een toetje. Rianne vond het toetje niet lekker, want er zat kokos in en papa houd niet van pizza dus heeft papa het toetjevan Rianne op en Rianne nog een stukje pizza van papa. De vlucht schiet al aardig op en het duurde dan ook niet lang meer voordat we landden op Vancouver AirPort. Nadat we uitgestapt waren zijn we eerst even naar de wc gegaan, daarna door naar de douane. Eerst wat dingen invullen en daarna nog langs de douane. Hier moesten we nog een paar vragen beantwoorden en dan door naar de bagage. De koffer van Rianne zagen we al meteen liggen. Al snel volgde de koffer van papa en ook die van Marieke kwam al snel. Het was tijd om het autoverhuur bedrijf te zoeken. Dit duurde ook niet lang. Even wachten en we hebben een mooie zilverkleurige ford. Ons avontuur gaat nu eindelijk beginnen. Op weg naar het hotel. We vonden het al snel. Ondertussen is het kwart over 6. Hier hebben we de Auto geparkeerd en ons zelf ingecheckt. Even naar de kamer en dan weer op pad. Op zoek naar eten, want ondertussen beginnen we weer trek te krijgen. We hebben uiteindelijk een lekkere burger gegeten en zijn daarna terug gegaan naar het hotel. We zijn nog even bij het zwembad wezen kijken en waren om half 9 weer terug op de kamer. Hier hebben we nog wat gerommeld en zijn uiteindelijk om ongeveer half 10 gaan slapen.