1 juni 2019

Door Verbruggen - 02-06-2019 06:34

Vanmorgen waren we weer allemaal op tijd wakker en rond 7 uur zaten we aan het ontbijt. We hebben weer lekker ontbeten en zijn daarna onze spullen gaan inpakken. Iets na 8 uur waren we klaar voor vertrek, nog even uitchecken en dan kunnen we vertrekken. De rit van vandaag is niet zolang. Papa is begonnen met rijden en toen we nog een kwartiertje moesten rijden zijn we gestopten is Rianne verder gereden naar het hotel van vandaag. We waren er iets over 10, veel te vroeg om in te checken en dus zijn we verder gereden naar de Otchello tunnels. Het was er nog niet zo druk, want we hadden nog een parkeerplek. We hebben nog eventjes onze jassen aangedaan, want het was toch wel frisjes. Daarna zijn we gaan wandelen. We kwamen een bord tegen met routes erop. Wij kozen een route van ongeveer 5 km. De route begon voor ons heel steil. Na 150 m waren onze jassen alweer uit. Rianne heeft zelfs haar shirt gewisseld in een sportshirt. Daarna volgde nog een hele klim van ongeveer 2 km. We kwamen in het begin niemand tegen, maar toen we bijna boven waren kwamen we ook de eerste tegenliggers tegen. Daarna konden we weer naar beneden wandelen. Dit was misschien voor je benen nog wel erger, want sommige stukken waren ook best steil. We kwamen steeds meer mensen tegen en kwamen bij een uitzichtpunt over de rivier. Rianne zei: “Dadelijk staan er een hoop Koreanen bij de tunnels”. Meteen toen Rianne dit zei kwamen de Koreanen om de hoek. We moesten allemaal erom lachen! Eenmaal beneden moesten we nog ongeveer 700m lopen naar de tunnels. Dit was mooi om te zien. De rivier liep er langs en deze is erg wild. De laatste tunnel was de langste en ook het donkerste. Rianne heeft er een zaklamp bij gepakt. Daarna moesten we nog een klein stukje lopen en kwamen toen bij de auto aan. Het was ondertussen 1 uur geweest. We zijn een broodje gaan eten bij de Subway. Rond 10 voor 2 kwamen we weer aan bij het hotel. Nu konden we wel inchecken en nadat we de koffers op de kamer hadden gelegd het drinken aangevuld en alle drie naar de wc waren geweest, zijn we rond kwart over 2 weer vertrokken naar Hell’s gate. Hier kwamen we iets na 3 uur aan. Het was er niet zo druk en we konden vrijwel meteen met de kabelbaan mee naar beneden. Het water gaat hier zo snel, dat je er niet kunt varen. Vandaar de naam Hells gate. We hebben op de brug wat foto’s gemaakt en hebben wat rond gelopen. Ook hebben we er een softijsje gegeten. Daarna zijn we rond kwart over 4 half 5 weer terug naar boven gegaan. Rianne heeft de terugweg gereden en we waren rond kwart over 5 terug in het hotel. Vandaag wilde we een keer wat normaler eten, dus vertrokken we naar de Italiaan. Kwamen we daar aan, bleek deze dicht te zijn. Dus het wordt vandaag mc Donalds. Dat smaakte ook wel. Terug in het hotel hebben we even onze fototoestellen gepakt en zijn naar het Kawkawa meer gereden. Het was er heerlijk, het zonnetje scheen nog lekker en Rianne heeft geoefend met haar grijsfilter. Rond 8 uur reden we weer terug. We hebben nog wat boodschappen gedaan en zijn daarna terug gegaan naar onze kamer. Papa en Rianne gingen nog in de hottub. Ze hopen dat het helpt voor de spiertjes. Het was er bloedheet en het zweet bleef maar lopen. De hottub was iets te hot! Nog even gerust op de kamer en daarna gaan slapen, als dat lukt want deze kamer is ook erg warm. De airco werkt niet helaas.

Morgen gaan we naar Kelowna. Hier heb je een meer. We hebben verder niet echt iets op de planning staan. Een relaxen zondag dus.