3 juni 2019

Door Verbruggen - 04-06-2019 06:01

Vanmorgen werden we rond half 7 weer wakker. Even lekker wakker worden onze kleren aan en op naar het ontbijt. Vandaag hadden we een breakfast menu. Dat hout in een ei, spek, aardappelen en toast. Het smaakte prima. Daarna de koffers nog even inpakken en we waren klaar voor vertrek. Rond kwart over 8 zijn we vertrokken. Onderweg kwamen we langs verschillende meren. Jammer genoeg konden we niet stoppen bij het eerste meer, maar bij een ander meer kon je wel stoppen. Hier hebben we wat foto’s gemaakt en lekker uitgerust. Daarna vervolgde we onze reis. Rianne reed nu verder. Rond 5 over 12 kwamen we aan bij ons hotel. En we hadden geluk, want we konden meteen inchecken. De kamer ziet er weer goed uit. Even naar de wc en weer door. We gingen op zoek naar de lunch. Dit keer hadden papa en Marieke een soort tosti en Rianne een sandwich. Nadat we dit op hadden was het tijd om naar Revelstoke National Park gegaan. Hier hebben we een pas gekocht voor alle Nationale Parken. We hebben nog wel wat pech, want we kunnen maar tot uitzichtpunt D. Het loopt tot uitzichtpunt G. Verder is er net na punt D een moeder beer met jong gesignaleerd. Dat word dus goed opletten. Het eerste uitzichtpunt dat we tegen kwamen, was uitzichtpunt A. Hier had je een heel mooi uitzicht over Revelstoke. We hebben er wat foto’s gemaakt en gingen door. Daarna kwamen we bij punt B. Hier kon je een mooie waterval zien. Even wat naar boven geklommen om daar ook wat foto’s te maken. Alleen hadden we alle drie onze wandelschoenen nog niet aan. Dat hebben we maar vlug gedaan, want we gleden al wat weg. Daarna door naar punt C. Weer een mooi uitzichtpunt. Ook hier wat foto’s gemaakt en weer verder. Daarna kwamen we langs wandeling nummer 7. Broken Bridge. Dit is een wandeling van ongeveer een uur heen en terug. Je loopt dan naar een Broken Bridge. De heen weg ging de wandeling omhoog. Onderweg had je mooie uitzichten over de bergen. We kwamen Nederlanders tegen en de vrouw zei dat ze de brug niet hadden gehaald en dat het zeker een kwartier lopen was, maar wij laten ons niet gek maken en liepen door. 5 minuten later bleken we er al te zijn. Het was er erg mooi. Je kon er de brug zien, maar de waterval die er was, was nog veel mooier om te zien. We zijn nog wat omhoog geklommen en hebben er nog wat foto’s gemaakt en zijn uiteindelijk terug gelopen. Dit ging alleen maar naar beneden en ging dus wel een stukje sneller. We waren iets over 3 weer bij de auto. Op naar het volgende punt. Punt D. Ook het laatste punt. Hier had je ook weer een mooi uitzicht. Vervolgens zijn we weer een stuk terug gereden. Tot aan een bordje met een 2 er op. Wij dachten dat dit wandeling 2 was. 1,5 km lopen. We liepen naar benden. Marieke schoof 1 keer onderuit. Niet heel hard gelukkig. Uiteindelijk kwamen we bij de weg uit. Dit bleek geen route 2 te zijn, maar zo kon je naar boven of naar beneden lopen. We zijn dus maar over de weg terug gelopen. Dit bleek nog 1,5 km te zijn. Onderweg vertelde de parkranger ons dat moeder beer en haar jong gezien was bij punt C en dat we moesten uitkijken. Gelukkig hebben wij moeder beer niet gezien toen we langs punt C liepen. Nadat we bij de auto kwamen zijn we verder gereden naar wandeling nummer 6. Deze wandeling gaat naar een punt waar ze vroeger deden skispringen. Je kon er zelf ook een foto maken alsof je deed skispringen. Dit hebben we natuurlijk ook even gedaan. Rond 5 uur kwamen we weer terug bij de auto en zijn we terug gereden naar het hotel, want het park gaat om half 6 dicht. Terug op de kamer hebben we even uitgerust en zijn om 6 uur op zoek gegaan naar eten. Vandaag hebben we gegeten bij Pizza en Grill. Papa en Rianne bestelde spaghetti en Marieke had lasagne. Het smaakte prima en rond 7 uur waren we weer terug in het hotel. We hebben hier het hotel nog bekeken en hebben buiten de bloementjes op de foto gezet. Daarna hebben we nog lekker gerommeld en zo.

Morgen zijn we nog een dagje hier.