4 juni 2019

Door Verbruggen - 05-06-2019 05:05

Weer een nieuwe dag met nieuwe avonturen. Onze dag begon rond 7 uur. Rustig ontbijten en daarna door naar Glacier National park. In dit park begonnen we bij Hemlock grove nature trail. Dit was een korte wandeling van ongeveer 400 meter. Alles was makkelijk te lopen een recht pad. Je liep hier tussen de bossen niet veel bijzonders. Het was er ook maar fris. Toen we bij de auto kwamen hebben we onze jassen maar aangedaan. Daarna reden we verder. We kwamen toen bij het puntje Bear Creek falls. Dit was een wandeling van 1.6 kilometer. We gingen best stijl naar beneden. Het is ook opletten, want er kunnen gewoon beren zitten. Best spannend. Uiteindelijk kwamen we bij de waterval. Het zag er mooi uit en we hebben er wat foto’s gemaakt. Na de fotosessie zijn we weer teruggelopen. Het was best koud, maar eenmaal weer boven hadden we het warm van het lopen. We reden weer verder en hebben onderweg ook foto’s gemaakt van het uitzicht. We kwamen bij een informatiecentrum centrum. Hier zijn we naar binnen gegaan en hebben daar wat rondgesnuffeld. Daarna zijn we een klein stukje verder gereden en zijn even gestopt bij Rogers pas summit monument. Na 10 minuten zijn we verder gegaan naar Loop Brook Trail. Dit is een wandeling van 1.7 kilometer. Er stonden stenen pilaren die vroeger de spoorlijn over de vallei droegen. Het was mooi om te zien en de wandeling was goed te doen. We moesten zelfs een klein stukje door de sneeuw lopen. Na deze wandeling zijn we weer verder gereden en hebben we nog 1 korte wandeling gedaan. De Rockgarden parcours. Deze wandeling was 0,5 kilometer lang. Het waren hele grote keien waar we doorheen en overheen moesten lopen. Papa kon het weer niet laten en stond weer eens op de grotere stenen, die niet bij het pad hoorde. Verder is dit ook het leefgebied van de zwarte en grizzly beren. Gelukkig hebben we er geen gezien. Het was een mooie wandeling. Ondertussen was het al kwart voor 2 en zijn we richting ons hotel gereden. Even spullen weg zetten en naar de wc en toen door naar Revelstoke. We gingen op zoek naar eten, maar omdat het al half 3 was geweest hebben we een ijsje als lunch gegeten. Daarna nog boodschappen doen en door het dorpje rijden. Je had ook een mooi uitzicht op een meertje en daar zijn we ook heel even gestopt. Het was nog wel te vroeg voor avondeten dus zijn we nog naar het hotel gegaan om ons op te frissen en om even lekker te luieren. Rond 6 uur zijn we gaan eten bij het zelfde restaurant als gister, want daar smaakte het heerlijk en was het niet zo duur als in de rest van dit land. Ze herkende ons nog van gisteren. Ze wist zelfs nog wat we gegeten hadden, want toen papa weer de spaghetti koos, zei ze het smaakte gisteren zeker goed. Marieke en Rianne aten allebei een pizza. De pizza kwamen als eerste. Papa moest nog eventjes wachten tot zijn eten kwam. Alleen had hij geen spaghetti maar lasagne gekregen. Dit werd weer terug gebracht en even later kwam dan alsnog de spaghetti. Het smaakte weer goed. Rond 7 uur kwamen we terug in het hotel. Rianne is gaan douche en papa en Marieke zijn nog even naar buiten geweest. Daarna hebben we de rest van de avond gerommeld en geluierd en zijn op tijd gaan slapen.

Morgen kunnen we uitslapen en gaan we naar Radium Hot Springs.

Maria 05-06-2019 09:02 {{button-57314}}

Weer een mooie dag, maar Ad moet zich wel aan de regels houden!!
Jullie vermaken je wel.

Groetjes,

Joke Abrahams 05-06-2019 09:18 {{button-57315}}

Hoi,

Dat was dus weer een mooi dagje!
Vandaag dus lekker rustig aan beginnen.
Gisteren avond (4 juni) heeft het hier flink geregend en geonweerd. In Rheden was het zelf zo erg dat er bomen zijn omgewaaid en daken van het huis gewaaid zijn. Flinke schade hier en daar.

De eerste avond van de wandel vierdaagse in Lent en Oosterhout zit erop. Eerst nog even onzeker of het door kon gaan i.v.m. de weersverwachtingen. Dat slechte weer kwam pas later op de avond.
Wij lopen dit jaar 7.5 km. Ik liep met Marit en hoewel Marit niet helemaal fit was, heeft ze zonder te zeuren de tocht gelopen. Een groepje van 6 meiden met allemaal een snoepzak. Om de haverklap stoppen om snoep uit te delen. Dat vind ik wel lastig, want je kunt dan niet lekker doorlopen.
Morgen avond weer, ik zal proberen een beetje enthousiast te blijven.
Er zijn ook spannende tenniswedstrijden die ik nu mis.

Weer mooie foto's tussen!
Groetjes Jan en Joke

Monique 05-06-2019 17:39 {{button-57322}}

Goed gelukt de foto's van de watervallen! Mooie natuur daar, ik word er bijna rustig van. Julian heeft vandaag tennisles gehad. Hij vond het erg leuk en deed niet onder voor de kinderen die er al langer bij zitten.