6 juni 2019

Door Verbruggen - 07-06-2019 06:32

Vanmorgen liep om 5 uur de wekker al af. 1 keer snooze en dan is het tijd om op te staan. Aankleden wat eten en dan om 6 uur zijn we klaar voor vertrek. Uitchecken en rijden maar. Al snel zagen we ons eerste wildlife van deze reis. Een hertje. Niet veel later zagen we ons tweede hertje. Daarna volgde 2 doden hertjes langs de weg. We hadden al eerder een dood hertje langs de weg gezien deze reis, wat betekend dat we op dit moment meer doden dan levende hertjes hebben gezien. Onderweg een keer gestopt om een foto te maken van het uitzicht en na 2 uur rijden is papa verder gaan rijden. Rianne zag 3 hertjes staan. Daarna zijn we gaan tanken en niet veel later zag ook Marieke 3 hertjes staan. We verlieten de bergen en kwamen aan in Alberta. Het landschap was hier mooi groen. Met nog een uur rijden te gaan zijn we nog een keer gestopt voor een wissel. Rianne rijdt nu weer verder. We zijn onderweg nog een paar keer gestopt bij een viewpoint met een mooi uitzicht op de bergen. Rond 10 over 11 kwamen we aan bij het hotel. We hebben onze spullen naar binnen gebracht en gingen op zoek naar de lunch. We vonden de Subway. Deze bleek achter ons huisje te zitten. We namen de broodjes mee naar onze kamer en hebben deze lekker opgegeten. Rond 12 uur zijn we vertrokken voor onze wandeling van vandaag. We moesten even zoeken naar het begin punt, maar we hadden het gelukkig snel gevonden. De wandeling is 11.4 kilometer lang. We begonnen 10 voor half 1. Alleen papa was zijn camera vergeten en dus moesten we weer terug naar de auto, maar daarna konden we dan eindelijk beginnen. Na ongeveer 1,3 km omhoog lopen kwamen we bij een uitzichtpunt. Hier was het ontzettend koud en waaide het heel erg hard. We hebben er foto’s gemaakt van het meer en gingen daarna verder omhoog. Weer na 1,6 km lopen kwamen we uit bij de Bertha Falls. Dit was een mooie waterval. Natuurlijk zijn we hier weer even gestopt om foto’s te maken. Daarna door, nog verder en nog steiler omhoog en dat maar liefst 2,8 km. Het was zwaar, maar onderweg had je mooie uitzichten over het meer. We kwamen zelfs zo hoog dat er nog sneeuw lag. Uiteindelijk kwamen we boven waar je een uitzicht had over Bertha Lake (dit is een bergmeer). Hier hebben we wat foto’s gemaakt, maar papa en Rianne wilde niet meer verder. Marieke ging dus alleen weer een stukje naar beneden tot ze bij het meer uit kwam. Het was er mooi, maar er lag nog veel sneeuw. Dus wel goed uitkijken. Toen ze weer naar boven wilde lopen, kwamen ook papa en Rianne er aan. Ze vroegen of het nog ver was en zijn ook nog bij het meer geweest. Nog even wat foto’s gemaakt en we konden verder. Beginnen aan de terugweg. Het was 10 over half 4 toen we aan de terugweg begonnen. We hebben nog even een korte pauze gehad bij de waterval en waren uiteindelijk om 5 voor 5 terug bij de auto. Dat was een flinke zware wandeling, maar het was wel de moeite waard. We kwamen met de auto nog langs de Cameron falls en we zijn hier ook nog vlug even gestopt voor een korte foto stop. Daarna wilde we nog naar de Cameron Lake, maar de weg was afgesloten. Uiteindelijk zijn we nog ergens langs de weg gestopt om een foto te maken van het hotel Prince of Wales. Een kleurrijk hotel. Dit is een van de meest gefotografeerde plek van Canada. Daarna was het tijd om ergens wat te gaan eten. We zagen al snel een grill. Marieke en Rianne aten allebei een burger en papa at chicken tenders. Bij het drinken kregen Marieke en Rianne in plaats van cola, water maar dat was een foutje en kwam hij snel de cola brengen. Het eten was weer lekker. Rond 7 uur kwamen we terug in het hotel. Lekker even rusten en de voetjes omhoog natuurlijk. Rond 10 uur zijn we weer terug gereden naar Cameron falls want Marieke dacht dat deze misschien verlicht zou zijn. Helaas hij was niet verlicht en hebben we nog even een rondje gereden in het dorp voor eventuele mooie plaatjes. Het was alleen erg koud dus zijn we nergens meer uitgestapt behalve bij ons hotel. We zijn meteen naar bed gegaan want we waren alledrie helemaal op.

Morgen gaat de reis verder naar Calgary.