8 juni 2019

Door Verbruggen - 09-06-2019 05:32

Heerlijk uitgeslapen, we werden pas om 8 uur wakker. Lekker rustig opstaan, kleren aan, ontbijten en even bellen met de tantes. Om 9 uur zijn we vertrokken. Als eerste gingen we naar een uitzichtpunt over Calgary. We hebben er wat foto’s gemaakt en zijn door gereden naar Prince Island Park. Hier hebben we rond gewandeld en daarna zijn we ook nog naar een uitzichtpunt gewandeld. Het waren flink wat trappen omhoog. Wij hadden het al zwaar om 1 keer deze trap op te lopen, maar er waren kindjes aan het sporten en zij moesten 5 keer deze trap op en af lopen. Poeh, poeh. Boven hebben we wat foto’s gemaakt en we zijn weer terug gelopen naar beneden, naar de auto. Het was ondertussen half 12. We zijn nog een keer gaan kijken of we de schaatsbaan konden vinden. En ja hoor deze keer hadden we het juiste adres. We liepen naar binnen en je kon zo doorlopen naar de ijsbaan, ze waren het ijs aan het repareren, want op 17 juni beginnen ze weer met schaatsen op zomerijs. Daarna zijn we ook nog naar beneden gelopen, tot aan de ijsbaan. Mooi om hier een keer te staan. We zijn ook nog de andere kant opgelopen hier was nog een basketbalhal en een fitnessbal. Dit is allemaal van de universiteit van Calgary. Om half 1 zijn we gaan eten bij de Starbucks. Deze zit tegenover de ijsbaan. Daarna zijn we de stad weer in gereden. We gingen op zoek naar een parkeerplaats en deze vonden we al best snel. Dan door naar de Calgary Tower. Hier had je een mooi uitzicht over Calgary. We hebben boven een rondje gelopen en zijn daarna weer naar beneden gegaan. Op naar het Olympic park, hier werden in 1988 de huldigingen gehouden. Ook hier hebben we wat foto’s gemaakt en hebben daarna nog wat rondgelopen. Om half 4 kwamen we bij de auto aan en zijn we terug gereden naar het hotel. Hier kwamen we om kwart voor 4 aan. We zijn een spelletje gaan duizenden. Ondertussen kwamen ze de badkamer poetsen en rond kwart over 5 waren we klaar met het het spelletje Rianne heeft gewonnen. Daarna zijn papa en Rianne een spelletje Yahtzee gaan spelen. Papa had gewonnen. Daarna zijn we naar het restaurant gegaan en hebben we heerlijk gegeten. Marieke en rianne pizza en papa iets met kip en rijst. Leek wel een soort curry. Toen we alles op hadden zijn we terug gegaan naar de kamer. We wilde eigenlijk nog weg, maar het begon te onweren en te regenen. Dus hebben we de hele avond geluierd. Papa wilde eigenlijk ook nog televisie kijken, maar ook deze deed het niet meer. Dus heel de avond geluierd en op tijd gaan slapen.

Morgen gaan we naar Banff. Hier zullen we 4 nachten blijven.

Kan Gijs het verslag al lezen, want hij staat wel op mailinglijst.

Joke Abrahams 09-06-2019 09:03 {{button-57476}}

Had ik net een berichtje verstuurd ging ik 5 minuten later kijken was het weer weg.
Kijken of het nu wel lukt.

Mooie uitzichten! Vooral op de Tower of Galgary de auto's lijken wel heel klein. Spannend op zo'n glazen vloer. Misschien moeten jullie nog wat aan de conditie doen :-).
Mooi ook dat kunstwerk in dat water, mooie kleuren.

Groetjes Joke

Gijs 09-06-2019 09:55 {{button-57479}}

Jazeker! Ik kon maar een paar dagen niks zien, maar daarna ben ik elke ochtend wakker geworden met een nieuw berichtje.

Jullie maken wel echt een schitterende reis zeg. Ben erg benieuwd naar hoe jullie deze reis straks vinden ten opzichte van de reis naar zuid-west amerika. Vooral de foto's van de uitzichten vind ik mooi. En dan is dat in het echt nog 100x mooier.

Qua eten hebben jullie de subway zo te lezen wel helemaal ontdekt, of aten jullie in Amerika daar ook al vaak?

Zijn jullie nog wel van plan om ergens een levende beer te gaan zien of blijven jullie daar toch maar bij uit de buurt?

Maria 09-06-2019 12:34 {{button-57482}}

Hoi hoi,
Leuk dat wij jullie gisteren even “live” gesproken hebben.
De techniek staat voor niets.
We hebben gezien dat jullie genieten van de reis. Dat is fij.
De eerste week zit erop, nu op naar de volgende. Veel plezier nog.