9 juni 2019

Door Verbruggen - 10-06-2019 07:11

Om 7 uur liep de wekker af  en zijn we rustig op gaan staan. De koffers inpakken en rond half 8 zijn we gaan uitchecken. Op weg naar de supermarkt. Hier kwamen we iets voor 8 uur aan. Nog even wachten dus, want de winkel gaat pas om 8 uur open. Toen de winkel open ging hadden ze nog niet zoveel broodjes. Daarna zijn we verder gereden tot we buiten Calgary een parkeerplaats tegen kwamen. Hier hebben we ons ontbijt opgegeten, het was ongeveer half 10. Daarna door naar Banff National park. Onderweg nog een keer gestopt, voor het uitzicht en daarna verder. Het is nog te vroeg om naar het hotel te gaan, dus gingen we eerst naar Lake Minnewanka. Onderweg er naar toe zagen we een Elk staan, er stonden al wat auto’s stil, dus wij ook, vlug een foto gemaakt en dan weer verder. Door naar het meer. We vonden al snel een parkeerplaats en liepen naar het meer toe. Het waaide er wel heel erg koud, maar je kon gelukkig wel een beetje uit de wind staan. Hier hebben we foto’s van het meer gemaakt. Toen we er klaar mee waren zijn we terug gelopen naar de auto. Op de terugweg nog 2 keer gestopt voor het uitzicht, daarna zijn we doorgereden naar Banff hier was het erg druk. Uiteindelijk vonden we Bow Falls. Ook hier hebben we een korte stop gemaakt. De waterval op de foto gezet. Ook zijn we nog een klein stukje omhoog gelopen en daarna weer terug naar de auto. Het was ondertussen bijna 12 uur en we zijn gaan kijken of we al in konden checken, maar helaas dit bleek nog niet mogelijk, dus zijn we doorgereden naar Johnston Canyon. Onderweg zijn we nog een keer gestopt om te lunchen en daarna weer verder. Toen we bij de parkeerplaats aankwamen was deze vol. We mochten een rondje rijden en we zagen mensen aankomen lopen die weer weg gingen, dus wij daar op wachten, maar het duurde een tijdje voordat ze vertrokken. Uiteindelijk hebben we er wel onze auto neergezet. Om 10 over 1 begonnen we met de wandeling van in totaal 10,8 km. De wandeling liep langs het water. Af en toe zagen we een mooie waterval en het was er zo wie zo mooi om te wandelen, na ongeveer 1 km kwamen we aan bij de Lower Falls. Dit was een iets grotere waterval, nadat we deze op de foto hadden gezet zijn we verder gelopen. Onderweg kwamen we nog verschillende watervallen tegen en deze staan natuurlijk allemaal op de foto, uiteindelijk na nog ongeveer 1,6 km kwamen we aan bij de Higher Falls, ook hier weer verschillende foto’s gemaakt van verschillende kanten. Daarna  gingen we nog ongeveer 3 km lopen naar de inktpot. De wandeling werd zwaarder, want het ging weer eens naar boven. Onderweg hebben we een koekje gegeten en daarna moesten we weer naar beneden. Uiteindelijk kwamen we aan bij de inktpot. Het was zeker de moeite waard. De hele wandeling. We hebben er foto’s gemaakt en even uitgerust. We dachten dat we de laatste waren, maar dit bleek niet zo te zijn, want na ons volgde er nog vele. Onder tussen was het 10 voor half 5 tijd voor de terugweg, we hebben onze spullen opgeruimd en zijn gaan lopen. Eerst omhoog daarna een heel eind naar beneden. Tot we weer bij de watervallen uitkwamen, we zijn op de helft. Uiteindelijk kwamen we om 10 over half 6 beneden aan. We zijn daar bij de bistro wat gaan eten, want van de wandeling hadden we honger gekregen. Marieke en Rianne aten een kipburger en papa at Chicken tenders. We hadden weer lekker gegeten. Daarna zijn we naar het hotel gereden. We zijn ons zelf in gaan checken en zijn naar onze kamer gegaan, dit keer hebben we een ruime kamer met uitzicht. Even lekker uitrusten, de was doen en dan om kwart over 8 zijn we naar de Vermilion lakes gegaan. We zijn achteraan begonnen. Het was hier echt heel mooi. Er was ook een fotocursus bezig en wij stonden er mooi tussen. Daarna zijn we overal nog gestopt om foto’s te maken. Om 10 voor 10 kwamen we terug bij ons hotel. We zijn gaan douche. Nog wat rommelen en dan op tijd slapen. O ja, we hebben nog steeds geen beren gezien...

Morgen zijn we nog een dagje hier.Attachment.png