11 juni 2019

Door Verbruggen - 12-06-2019 06:03

Vanmorgen liep om 20 voor 7 de wekker af. Rustig opstaan en aankleden en dan om kwart over 7 vertrekken. In het dorpje Lake Louise hebben we weer een lekker saucijzenbroodje gegeten en hebben daar onze lunch gekocht. Na het ontbijt reden we verder op naar Yoho National Park. Onze eerste stop was bij de spiral tunnels. Hier kun je een trein 2 keer door 2 tunnels in de berg zien gaan. Maar we zagen nog geen trein, dus zijn we eerst maar verder gereden. Onze volgende stop was bij the Natural Bridge. Hier zijn we even naar toe gelopen en hebben er wat foto’s gemaakt en zijn daarna doorgereden naar Emerald Lake. Hier hebben we een rondje om het meer gelopen. Natuurlijk hebben we onderweg ook nog een heleboel foto’s gemaakt. Het was stiekem nog een best lange wandeling en ik denk dat we ook nog wat moe zijn van de afgelopen dagen. Maar uiteindelijk na 2,5 uur lopen waren we weer bij de auto. Het was ondertussen bijna 12 uur. We hebben nog een stukje doorgereden en zijn toen gestopt bij een picknick area. Hier hebben we onze broodjes opgegeten en eventjes gezeten. Na het eten door naar het volgende. Er werd aan de weg gewerkt en we stonden toch zeker wel 10 minuten stil, voordat we verder mochten. Uiteindelijk reden we het park uit en hadden we de afslag dus nog gemist. De eerste kilometers konden we niet omkeren, nadat we eindelijk de auto hadden gekeerd zijn we weer terug gereden, dit keer zagen we de afslag wel naar de Wapta Falls. Hier kwamen we om ongeveer kwart voor 2 aan. Het is een wandeling van 2,4 km heen en dan ook nog 2,4 km terug. Gelukkig begon de wandeling vrij vlak. Op het einde moesten we wel een beetje op en af, maar dat was te doen. Bij de waterval aangekomen hebben we eerst boven wat foto’s gemaakt en zijn toen naar beneden gelopen, waar we ook verschillende foto’s hebben gemaakt. Daarna kon de terugweg beginnen en om kwart voor 4 waren we weer boven. Tijd om terug te gaan naar de tunnels. Hier hebben we tot 5 uur moeten wachten tot we een trein hoorde achter ons, nu maar hopen dat deze trein ook door de tunnels gaat. Het duurde even, maar daar kwam hij dan. Hij was zo lang dat we de trein 3 keer konden zien. Dit is mooi om een keer te zien. Om half 6 reden we aan op weg terug naar het hotel. We kwamen rond half 7 aan bij het hotel en hebben onze tassen op de kamer gezet en zijn toen naar het restaurant gegaan van het hotel. Deze keer zijn we meteen gaan zitten zonder de menukaart te lezen. Hadden we dit maar wel gedaan want er stond niets op wat er nou heerlijk uit zag. We hadden allemaal een beef tartar genomen omdat we dachten beef is rundvlees dat lusten we wel. De ober vertelde ons dat het niet veel was voor een avondmaal. Of te wel we zouden nog meer moeten bestellen maar dat hebben we dus niet gedaan. Toen ons eten kwam zag het er heel mooi chique uit. Echt lekker was het niet. Rianne moest na hap 3 al bijna overgeven van dat glibberige in haar mond. Marieke en papa hebben het wel opgegeten. Maar vol zat nog niemand. Na het eten zijn we naar het dorp gegaan en hebben we heerlijk bij de Mc Donalds gegeten. Een heerlijke ijs! Wat een maaltijd. Rond half 9 waren we weer bij het hotel en hebben nog klein beetje gelopen rondom ons hotel op zoek naar beren. Maar die beren willen ons niet zien denken we. Verder hebben we even lekker op de bank gezeten en genoten van het uitzicht en ons zelf opgefrist.

Morgen is alweer de laatste dag in Banff.