12 juni 2019

Door Verbruggen - 13-06-2019 06:54

Vanmorgen liep om kwart voor 7 de wekker weer af. Rustig wakker worden aankleden en om half 8 weer vertrekken. We gingen als eerste naar Banff op zoek naar een ontbijt. Het werd vandaag weer een keer de Subway. We hebben ook vast een broodje voor vanmiddag gekocht en daar een broodje opgegeten. Daarna zijn we vertrokken op weg naar Kootenay National Park. Als eerste zijn we vandaag gestopt bij Marble Canyon. Hier zijn we naar de Canyon gelopen. Hebben er wat foto’s gemaakt en rond gelopen, daarna door naar het volgende  punt. The painted pots. We lazen dat het 2 km lopen was. Dus wij zijn begonnen met wandelen. Al snel zagen we wat de painted pots zouden kunnen zijn, maar omdat we nog maar net waren begonnen met wandelen zijn we verder gelopen. Het pad was modderig, maar werd daarna beter. Het was een lang recht pad, nadat we een uur gelopen hadden zijn we omgedraaid. Toen we een stukje terug waren gelopen, kwamen we mensen tegen. Rianne vroeg waar de painted pots waren en ze wees de weg die we al gehad hadden. We konden ze niet missen. Nou wij dus wel. Haha. Dus we liepen door en kwamen uiteindelijk weer bij de painted pots. Nog wat foto’s gemaakt en weer terug naar de auto. Onze kilometers voor vandaag weer gemaakt. Daarna zijn we doorgereden naar Numa Falls. Hier hebben we ons broodje opgegeten en liepen toen naar de waterval, maar helaas de brug is kapot, dus konden we niet verder. Het was er gelukkig wel heel mooi en de moeite om te stoppen. Daarna hebben we een heel eind gereden tot we bij een uitkijkpunt kwamen. Hier hebben we wat foto’s gemaakt en zijn toen doorgereden naar Olive Lake. Ook deze was afgesloten, maar we hebben er toch nog wat foto’s kunnen maken. Hier zijn we ook omgedraaid en toen kon de terugreis beginnen. En wat denk je niet veel later zien we een beer. Hij was aan het eten langs de weg. Helaas hebben we er geen foto van, want we konden niet stoppen. Daarna zagen we twee hertjes. Deze keer konden we wel stoppen. Alleen ze zaten achter een hek. Daarna zijn we nog een keer gestopt voor een uitzicht en even later zagen we een hoop auto’s stil staan. Hier stonden een hoop berggeitjes. We zijn uitgestapt en hebben er een paar foto’s van gemaakt. Daarna door naar Marble Canyon. Hier hebben papa en Marieke nog een rondje gelopen en daarna reden we door naar het dorpje Lake Louise. We wilde naar Moraine Lake, maar de weg werd afgesloten voor onze neus. We hebben even op een parkeerplaats gestaan en zijn toen doorgereden naar Lake Louise. Hier hadden we gelukkig nog een parkeerplaatsje. Even naar het meer. Het was er erg druk, we hebben er wat foto’s gemaakt en gingen daarna weer terug naar de auto. Even proberen of de weg weer open is en gelukkig was de weg weer open. Bij Moraine Lake zijn we de rotsen opgelopen. Hier hebben we nog mooie foto’s van het meer kunnen maken. Om half 6 waren we weer terug bij de auto. We reden terug naar het hotel. Hier hebben we ons even opgefrist en zijn toen naar het dorp gereden. Auto parkeren en op zoek naar eten. Dit keer zaten we in een restaurant, met van allerlei eten. Papa at steak, Rianne at een burger en Marieke at fish and chips. Het smaakte echt heel erg goed. Na het eten hebben we nog een ijsje gegeten en zijn toen gaan tanken. Het was onder tussen bijna 9 uur. Bij het hotel hebben we even onze fototoestellen op gehaald en zijn toen nog naar de Vermilion lakes gereden. We zagen een hert, maar het lukte niet om er een foto van te maken. Daarna nog wat foto’s gemaakt van het meer en rond half 10 weer terug. Op de terugweg zagen we weer een hertje, maar ook deze wilde niet op de foto. Helaas. In het hotel hebben we ons nog opgefrist en Marieke heeft foto’s gemaakt op het balkon.

Morgen gaan we weer verder. De volgende bestemming is Jasper.