13 juni 2019

Door Verbruggen - 14-06-2019 03:31

Om kwart voor 7 liep onze wekker weer af. Rustig opstaan, onze koffers pakken en dan zijn we weer klaar voor vertrek. Om half 8 zijn we ons uit gaan checken en aangereden. Vandaag gaan we eerst naar het dorpje Lake Louise, om weer broodjes te halen bij de bakker. We hebben deze rustig opgegeten en zijn toen verder gegaan. Als eerste zijn we gestopt bij Herbert Lake. Hier hebben we een stukje langs het water gelopen. Nadat onze foto’s weer gemaakt waren zijn we verder gereden. Marieke en Rianne zagen een beer. Dus papa vlug remmen en omdraaien en daarna foto’s maken. Iedereen die stopte en het werd er al snel druk, totdat de beer weer in de bosjes verdween. Daarna kwamen we bij het volgende punt Bow Lake. Hier was het echt heel druk. We zijn hier even gestopt en zijn na de foto’s weer verder gereden. Al snel kwamen we bij Bow Summit. Hier hebben we een korte wandeling gemaakt naar Peyto Lake. Dit was een heel erg blauw meer. En weer verder, we kwamen weer langs een meertje dit keer langs Waterfowl. Ook hier weer een korte stop gemaakt en door. Al snel kwamen we bij Mistaya Canyon. Ook dit was een korte wandeling en een mooie Canyon. Door naar het volgende punt Saskatchewan River Crossing. Hier had je een uitzichtpunt en hebben we onze broodjes opgegeten, want het is ondertussen al kwart over 12. Het smaakte weer lekker. We kunnen er weer tegen aan. We zijn even van de route afgeweken en naar Abraham Lake gereden, dit was een enorm groot meer en het water had een aparte kleur blauw. Nadat we dit gezien hadden zijn we weer terug gereden. Het waren heel wat kilometers. Wat een geluk vandaag! Weer een beer langs de weg. Deze speelde verstoppertje en wilde niet op de foto. Blijft bijzonder om te zien. We kwamen langs verschillende watervalletjes. De Bridal veil falls en de tangle falls. Bij de tangle falls regende het behoorlijk dus heeft Marieke er snel een foto van gemaakt. Na de foto weer verder gereden. Na een tijdje was het heel even droog. We hebben nog gestopt bij sunwapta falls. Even naar de waterval gewandeld maar de wandeling die er bij zat hebben we nog niet gedaan met dit weer. Daarna zijn we door gereden naar het hotel. Onderweg kwam er weer een grote regenbui aan. Rianne heeft het ook zien flitsen. Dichterbij het hotel werd het mooier weer en zagen we zelfs een klein stukje blauwe lucht. Rond kwart voor 5 waren we in de kamer. Alle spullen in de kamer zetten en een paar minuutjes gezeten. Rond 5 uur gingen we naar het restaurant. Hier zit een straat vol met restaurantjes en we zijn gaan eten bij Jaspers pizza. We hadden alledrie een pasta. En het smaakte heerlijk. Na het eten even zoeken naar een bakker of winkel voor morgen en die hadden we ook snel gevonden. Rond kwart over 6 waren we alweer terug in de kamer. Een avondje relaxen en op tijd gaan slapen.

Morgen zijn we hier nog een dag en hopelijk blijft het droog.