21 juni 2019

Door Verbruggen - 22-06-2019 07:55

Om 7 uur liep de wekker af. Opstaan en dan onze kleren aan. Koffers vast wat inpakken en dan naar het ontbijt. Ook vandaag weer lekker ontbeten bij Starbucks. Ook vast ons broodje voor vanmiddag gehaald. Terug naar het hotel, nog even naar de wc en de laatste spullen in onze koffers doen. Dan zijn we klaar voor vertrek. Koffers in de auto en dan uitchecken en rond half 9 rijden we aan. Onze eerste stop van vandaag is bij een waterval. Brandywine falls. We lopen 500 meter en komen dan uit bij een mooie waterval. Vlug wat foto’s maken en dan door, want we moeten vandaag een veerboot halen. Onderweg ook nog een paar keer stoppen voor wat uitzichtpunten en onze volgende stop is Shannon Falls. Dit is een nog grotere waterval dan de eerste. Vlug lopen en foto’s maken en vlug terug naar de auto. We stoppen nog een paar keer bij uitzichtpunten en rijden dan door naar de ferry. Hier komen we om 11 uur aan. Mooi op tijd. Onze boot vertrekt om 5 over 12, maar je moet er ongeveer een uur van te voren aanwezig zijn. We gaan dus nog even naar de wc en wachten in de auto.  Het is tijd, alle auto’s rijden de veerboot op en iets over 5 over 12 varen we aan. Aan boord eten we onze lunch op en halen we nog een kop koffie en warme chocolademelk. Marieke is ook nog naar boven gegaan en heeft buiten wat foto’s gemaakt. Na ongeveer 40 minuten waren we er en iedereen reed weer van de boot af. Nadat we een stuk gereden hadden, kwamen we langs de zee. We zijn 1 keer gestopt voor het uitzicht. We zijn ook nog een keer gestopt om de navigatie in te stellen. Dit was bij een meertje. Onderweg zagen we opeens een aantal auto’s en een politiewagen langs de weg staan. Toen we goed keken zagen we ook een dode beer liggen. We zijn ook nog even bij Bill en Trudy op de koffie geweest. Zij wonen op de route van vandaag. Hier hebben we ook gekeken hoe laat onze volgende boot vertrekt. Om 3 uur reden we weer verder en kwamen op tijd aan bij de boot die om 10 over half 4 vertrekt. Het was nog een hele rit en om  half 5 kwamen we aan, aan de overkant. Nu moeten we nog een eindje rijden. We kwamen in Powell River. Bleek dat we nog eens 25 km moesten rijden. We zitten op het einde van de wereld, want de weg houd op in Lund en wij moeten vlak daarvoor afdraaien. Even goed kijken en dan vinden we het. We komen om kwart voor 6 aan bij het hotel. Inchecken en naar de kamer. Nou dit is een heel huis. Voor wel 8 personen. We hebben een uitzicht over een meer. Spullen dumpen en op zoek naar eten. We rijden naar lund. Hier heb je niet veel, maar er is eten. Papa eet Fish en Chips en Marieke en Rianne eten een Burger. De zon schijnt hier mooi en we maken nog wat foto’s van het water. Daarna is het tijd om terug te gaan. Als we al in de straat van het hotel zijn, zien we een auto stilstaan met zijn knipperlichten aan. We kijken goed, maar zien niets. We rijden door, papa rijdt zo ons hotel voorbij. We draaien om en zien alweer die mensen stilstaan. Papa doet zijn raam open en de man zegt dat ze een eindje verderop 4 beren hebben gezien, dus wij rijden terug en al snel zien we onze eerste beer. Wij knipperlichten aan. Er komen auto’s langs en deze vragen of er iets aan de hand is, maar er is niets aan de hand wij kijken naar beren. Beer nummer 15. Hij zit goed verstopt en we krijgen hem niet op de foto. We kijken verder rond en zien dan aan de andere kant zien we beer nummer 16. Hij staat er wel goed voor en we kunnen nog mooi wat foto’s maken. Daarna rijden we nog een stukje verder. Daar zien we beer nummer 17. Deze zit verstopt achter wat boomstronken. Ook hier hebben we geen foto’s van. Dan spotten we nog iets verder terug beer nummer 18. Dit is een kleintje. Deze hebben we op film. Top, gelukkig reed papa verkeerd. Terug in het huisje, spuiten we ons even in met muggenspray en lopen dan nog naar het meertje achter ons huisje. Hier maken we nog wat foto’s en ook hier spot Rianne een beest, namelijk kwallen in het meer. Rond kwart voor 10 lopen we terug naar de kamer. Hier rommelen we nog wat en gaan dan naar bed.

Morgen zijn we nog een dagje hier. Vandaag geen foto’s want het is al laat.