23 juni 2019

Door Verbruggen - 24-06-2019 07:52

Al om 5 uur ging vandaag de wekker. Rustig opstaan ons zelf aankleden en dan de koffers weer inpakken. Om 6 uur zijn we vertrokken. We kwamen onze beer nog tegen. Hij stak voor ons de weg over. Even kijken of we er nog een foto van kunnen maken. Maar nee, daar had hij geen zin in. Hij keek en als hij ons zag dook hij weer weg. Dus zijn we maar verder gereden. Om iets over half 7 kwamen we aan bij de veerboot. We stonden er als eerste te wachten voor onze boot. We zijn een film gaan kijken. Om 5 over 8 zouden we vertrekken, maar dit is niet gelukt, want de boot had wat vertraging door een technisch probleempje. Iets later zijn we dan toch vertrokken. Als eerste zijn we gaan ontbijten. De tijd ging best snel voorbij. Nadat we een tijdje hadden gezeten, waren we al aangekomen aan de andere kant. We kwamen maar 10 minuten later aan dan gepland. Rond kwart voor 10. We hebben broodjes gekocht in de winkel en zijn daarna verder gereden. Onderweg zijn we nog een keer gestopt voor een fotostop en 1 keer voor de lunch. Even lekker een broodje eten en dan weer door. Toen we nog ongeveer 70 kilometer moesten rijden, kwamen we stil te staan. Wegwerkzaamheden, we hebben er wel ruim 20 minuten stilgestaan en konden dan pas verder. Uiteindelijk kwamen we rond kwart voor 3 aan bij ons hotel. Ook vandaag hebben we weer een mooi uitzicht. Dit keer over zee. Daarna zijn we naar het dorp Tofino gereden. Hier gaan we om half 5 met een Walvistour mee. We moeten dus nog eventjes wachten. We kregen allemaal dikke pakken aan en een regenjas, want het is windy en dus kun je nat worden. Als eerste kwamen we langs 2 Amerikaanse Zeearenden. De boot wiebelt heel erg, dus konden niet echt foto’s maken. Daarna kwamen we langs zeeleeuwen en zeeotters. Hier hebben we even stilgelegen. Nou ja stil. Daarna zagen we een puffin, dit is een papegaaiduiker. Die kreeg je al helemaal niet op de foto, want hij verdween telkens weer in de golven. Daarna vaarden we door en zagen we een walvis. Hier hebben we een uur gelegen en gekeken hoe de walvis een paar keer naar boven kwam. Je moet deze wel elke keer zoeken, want hij ligt telkens ergens anders. Rianne werd misselijk en was blij toen we eindelijk terug vaarden. Om half 8 kwamen we weer aan in Tofino. We zijn op zoek gegaan naar eten. Papa eet een steak en Marieke en Rianne een burger. Om kwart voor 9 kwamen we terug op onze kamers. Nog even naar de zee lopen, ons opfrissen en nog wat rommelen. Vandaag gaan we lekker op tijd slapen, want het was weer een lange dag.

Morgen gaan we weer verder op naar Victoria.

Joke Abrahams 24-06-2019 08:24 {{button-57902}}

Dat was zeker een lange dag, zo vroeg al op. Waren jullie niet bang, technisch probleempje. Ik zou meteen denken:"Als ze dat nou maar goed opgelost hebben". Ik weet niet hoe jullie veerboot er uit zag, maar waar wij mee gevaren hebben die was groot en als je ziet hoeveel auto's, vrachtauto's, campers enz. daar in gaan, dan snap je niet dat dat kan.

Bij jullie is het fris, bij ons, in Letland is het heerlijk, gemiddeld 25 graden overdag, in Nederland een hittegolf tot 38 graden.

Ik kan me voorstellen dat je op zo'n wiebelboot misselijk wordt, zeker als je dan ook nog wil fotograferen. Met alle ramen en deuren open genoeg wifi om de foto's op de laptop te bekijken

Groetjes en tot morgen.

Monique 24-06-2019 09:15 {{button-57903}}

Van de beren naar de walvissen. Jullie hebben wel een mooie veelzijdige route! Geniet ervan.

Maria 24-06-2019 12:02 {{button-57913}}

Hoi hoi,
Drukke dagen, maar je beleeft van alles.
Dat wordt uitrusten als jullie thuis zijn.