25 juni 2019

Door Verbruggen - 26-06-2019 08:38

Vandaag staat er een stadswandeling op het programma. We hebben de wekker om half 8 gezet en hebben heerlijk rustig aan gedaan. Om kwart over 8 begonnen we. We parkeren onze auto en gaan opzoek naar ontbijt. We kwamen uit bij de Starbucks en hebben een croissant gegeten. Daarna begonnen we met wandelen door de stad Victoria. We hadden een hele route uitgestippeld. We begonnen bij Trounce Alley. We dachten dat het een gebouw was en wij waren aan het zoeken maar kwamen er niet echt uit. Een vrouw vroeg aan ons of we het konden vinden. We vroegen waar Trounce Alley precies was. Het bleek geen gebouw te zijn maar een smal straatje. Daarna liepen we door naar Bastion square. Papa wilde ook graag even kijken bij Harbour pathway. Daar lag een zeilboot die hij even wilde zien. We gingen al snel weer verder naar Market square, centennial square en city hall. Dit lag allemaal dicht bij elkaar. Daarna een klein stukje lopen naar St. Andrew’s cathedral. Na allerlei foto’s te hebben gemaakt zijn we gaan wandelen naar Craigdarroch castle. Dit was beetje uit de richting maar we wilde het toch zien. Eenmaal aangekomen bij het kasteel hebben we tickets gekocht en hebben we binnen een kijkje genomen. Rond half 12 liepen we weer terug richting het centrum. We zijn om 12 uur even gestopt om een broodje te eten want van al dat wandelen krijg je honger. Daarna gingen we naar Christ Church cathedral, St. Andrew’s presbyterian, Church of our lord en beacon Hill park. In dat park hebben we rustig rondgelopen en genoten van het zonnetje. Onze voetjes beginnen we te voelen maar we zijn nog langer niet klaar met de wandeling. We liepen naar Thunderbird park. Hier stonden een paar totempalen. Niet veel later kwamen we bij BC Legislature. Dat is een parlementsgebouw. Hier hebben we mooie foto’s gemaakt. Daarna was het tijd voor rust en een drankje bij steamship terminal. Marieke en Rianne hebben ook een toetje gegeten. Rond 4 uur zijn we richting Fishershman’s warf park gelopen. Wat een kleurrijke huisjes op het water. Even hebben we daar rondgelopen en daarna zijn we weer terug gelopen naar Inner Harbour, de haven. Nog wat foto’s gemaakt en daarna opzoek gegaan naar eten. Onderweg nog wat souvenirs winkels bezocht. Die hebben ze hier echt veel. Rond half 7 kwamen we bij het restaurant. Papa at spareribs, Marieke at fish en chips en Rianne at een pizza. Het smaakte weer goed. Papa en Marieke aten ook nog een lekker toetje. Na het eten zijn we weer terug gegaan naar Inner Harbour want we willen ook foto’s maken in het donker. Het was ondertussen wel wat kouder geworden, maar nog steeds goed om uit te houden. Om 9 uur gingen de lampjes aan en zijn we foto’s gaan maken. Tot kwart over 10, toen was het tijd om terug naar het hotel te gaan. Eerst reden we nog verkeerd, maar uiteindelijk kwamen we om kwart voor 11 aan in onze kamer. Nog even wat rommelen en dan gaan slapen.

Morgen vertrekken we weer naar Vancouver voor onze laatste dag.