Magnolia Springs State Park

Door Inge Kru - 24-06-2019 21:31

Wat een wolkbreuk vannacht! De hele nacht goot het pijpenstelen. Het begon direct na de koffie die volgde op de bbq en duurde tot zeven uur s-morgens. De tent bleef droog.We zaten om half acht buiten aan de koffie. Met een drijfnatte tent in het vizier. Alles opgeruimd, gedoucht, gegeten en de tent ondertussen in de zon gezet om te drogen. Plan lukte. Tent droog in de auto kunnen krijgen.

Op pad: richting Magnolia Springs State Park. Op de radio hoorden we dat severe rain and thunderstorms verwacht werden .We besloten meteen om de tent vannacht in de auto te laten en een motel of hotel te nemen. Aangekomen in Magnolia Springs State Park vroegen we de ranger of er nog een cabin vrij was, maar dat was niet zo. Even terug had ik een motel gezien. Daar uiteindelijk ingecheckt. En weer terug naar het State Park. Daar liepen we een van de trails. Het is weer een prachtig natuurgebied, met veel bloeiende magnolia bomen aan weerzijden van de weg. We zagen veel schildpadden in het water en uiteindelijk ook een best flinke alligator, die het land op waggelde om zich in de zon te warmen. Top.

Daarna wilden we nog een trail lopen. Halverwege werden we echter overvallen door een wolkbreuk. We schuilden onder een boom. Maar dat was onvoldoende. We besloten na enige tijd maar terug te lopen. Drijfnat kwamen we weer bij de auto aan. Kachel op 85 graden Fahrenheit. Met de nu natte handdoeken in de auto besloten we dat het tijd was voor de wasserette. We vonden er eentje in het centrum van het dorpje Millen, waar het motel is. Echt weer een belevenis. Wat je daar ziet! Anyway, na een uurtje hadden we weer schone en droge handdoeken en ondergoed. Bij het motel voor onze deur dronken we een wijntje, zittend op onze campingstoelen. In het zonnetje.

Eten in de US - Dat is altijd wel een dingetje. Vanmiddag aten we een chili dog bij Dairy Queen, wat we nog kenden van onze reis in 1988. Het was nog net zo lekker. Vanavond aten we bij Popeye, Louisiana kitchen. Dat was ons weer onbekend. De vragen die je gesteld krijgt zijn voor ons als Europeanen nauwelijks te beantwoorden. De Amerikanen zijn echter altijd reuze behulpzaam en vriendelijk. Uiteindelijk had ik mijn shrimp combo met coleslaw en Remco zijn chicken tenders. Beide met de gewenste saus.  Je moet het allemaal maar weten.