Hard Labor Creek State Park

Door Inge Kru - 24-06-2019 21:40

Vandaag hebben we de tent voor de laatste keer ontplooid. Het is een beetje weemoedig dat ik dit schrijf. Gisteren zijn we al een trail wezen lopen hier in Hard Labor Creek State Park. Met onze jaarpas mogen we net zo vaak in en uit rijden als we willen.

Vandaag rustig aan gedaan, het is zondag. Om 11 uur reden we weg van de camping richting het State Park. Eerst tijd voor een ontbijt bij McDonalds (smullen) en voor de laatste keer boodschappen doen bij Walmart. We hebben ondermeer een nieuwe koffer gekocht; de oude bleek nogal sleets toen we hem van zolder haalden voor de vakantie. De nieuwe is gemaakt van gerecyclede plastic drinkflesjes en zo nog goed voor het milieu ook. Verder hebben we alle bestellingen van iedereen nu binnen.

Het kampeerplekje heeft twee niveaus: de auto staat boven, de tent, de stoeltjes, de picknicktafel en vuurplaats beneden. Gezellig plekje. Tussen enorm hoge bomen, met het geluid van een hakkende specht boven ons hoofd. De eekhoorntjes spelen op en om ons stekje.

Vanmiddag zijn we naar het strand gegaan hier in het State Park. De temperatuur ligt op 87 graden Fahrenheit, wat volgens mij rond de dertig graden Celsius is. Heerlijk gezwommen in het grote meer.

Het strandbeeld wijkt wel af van het Nederlandse; “ze” zitten allemaal op stoeltjes, onder een (instant‑)partytent met hun enorme coolers en barbecues. Eten en drinken gaat continu naar binnen. In grote hoeveelheden. Voordeel is dan ook dat je als Nederlander echt slank bent.

En daar zaten we dan met ons Walmart tasje en een flesje water....