Gesiene en Henk in Amerika dag 2

Door Gesiene en Henk Huuskes - 22-10-2018 15:04

Dag 2.  Vrijdag 14-9-18. Merced

Het nadeel van reizen met een groot tijdsverschil is de jetlag die je ervan krijgt. Dat was afgelopen nacht ook zo. 10 uur naar bed, 11.15 uur weer wakker. Om 02.00 uur werd ik wakker van kramp in mijn kuit. Als ik kramp heb moet ik zo snel mogelijk in de benen en dan de spieren belasten dan zakt de pijn. ik kon nu niet zo snel uit bed komen omdat de dekens zo strak waren ingestopt. Dus schoot ik op de kop uit bed waarbij ik nog een schaafwond opliep en natuurlijk Gesiene wakker. Kort gezegd waren wij om 6.30 uit bed en om zeven uur hadden wij de boterham op.

Wij hebben de receptie gevraagd een taxi voor ons te regelen waar wij met ons vieren in konden inclusief onze bagage. Die was om 10.30 uur bij het hotel. Vervolgens naar Cruise Amerika voor het ophalen van de camper. Wij waren daar 11.15 uur. Binnen op het planbord stond de naam ten Vergert en Huuskes ingepland voor 12.00 uur. Precies zoals wij dat met hen hadden afgesproken. Gesiene ging naar de wc. Toen ze terugkwam zei ze, ik heb gevraagd en wij kunnen eerder geholpen worden. Dat scheelde, uiteindelijk zijn wij daar om 12.30 vertrokken i.p.v. 15.00 uur waar wij eerst bang voor waren.

De tanks van beide campers was niet vol dus eerst tanken. We keken op de navigatie en zochten de dichtstbijzijnde tankstation uit. Daarna zouden wij naar de Wallmart gaan. Wij op pad. Waren we net van het terrein van Cruise Amerika af zegt Gesiene Rudie komt nog niet. Even later ja daar komen ze. Staan wij de stoplichten en Rudie stond achter ons, althans dat dachten we, Komen we bij de pomp geen Rudie. Ik heb getankt, eerst uitzoeken hoe dat werkt. Wij hebben besloten om naar de wallmart te gaan en daar te wachten. Maar goed dat we de telefoon nog hadden, na gebeld te hebben bleek Rudie en Marianne bij een andere Walmart te staan dan wij.  We hadden alles goed voorbereid maar hier hadden we meer aandacht aan moeten besteden. Om een lang verhaal kort te maken Rudie en ik zijn nog terug geweest naar Cruise Amerika omdat Rudie een lichte schade had opgelopen aan de camper.  Rudie wilde de camper onder een boom parkeren maar schatte de hoogte van de camper verkeerd in. We hebben de boodschappen gehaald en Marianne en ik bij AT&T een nieuw sim kaartje voor de telefoon hadden gekocht. Uiteindelijk reden we om 16.30 uur weg uit Fremont. Wij moesten 185 kilometer rijden naar de camping in Delhi. Dat moest geen problemen geven om voor het donker op de camping te komen. De werkelijkheid was helaas anders het was erg druk onderweg en veel files. Zodoende kwamen wij pas om 20.30 uur op de camping aan. Het laatste stuk moesten wij in het donker rijden en dat in een onbekend land in een onbekende auto is niet aan te bevelen. Temeer omdat ik nog dacht dat Rudie zonder navigatie reed en dus mij niet uit het oog mocht verliezen. Maar dat probleem bleek onderweg opgelost te zijn. Toen we op de camping (Merced River RV Resort) aankwamen was alles prima geregeld. Er hingen twee briefjes met onze namen erop en de plaatsen waar wij moesten staan. Een man hielp ons en ging ons voor naar de plaatsen. Hij praatte net zo slecht Engels als ik, maar bij hem kwam dat omdat hij waarschijnlijk al een verjaardagfeestje had gehad. Hij vertelde ons dat het toiletgebouw om 22.00 uur werd gesloten maar hoe laat die weer open ging heb ik niet mee gekregen. Wij hadden elektriciteit op de plaats tenminste dat dachten we. Ik heb ’s avonds de lap top gebruikt. De volgende dag ook en toen was de batterij bijna leeg. Hoe kan dat nou? Ik had de batterij gisteren toch opgeladen.