Laatste dag

Door Marian en Arie - 07-05-2019 02:14

6 mei

Gisteren zijn we tot 20.30 u bij de Wallmarkt blijven staan. We waren er al om 17.00 u. Het doel was dat we via de app alvast konden inchequen bij Britisch Airways. Dat kon pas 24 uur voor de vlucht. We hebben op de parking gekookt en gegeten. Lekker!

Het inchequen lukte gelukkig snel. Een groot deel van de dag hebben we besteed aan het zoeken van een camping in de buurt van het camper verhuurbedrijf. Ik zal je zeggen, dat was niet leuk. We reden van de ene naar de andere camping en alles was vol. Wel, het schijnt hier op zondag altijd vol te zijn. Hadden we dat maar van te voren  geweten. Tot het donker werd hebben we gezocht en gevraagd. En we dachten, op het eind van de middag gaan er wel veel mensen naar huis en is er toch ergens een plekje. Gelukkig hadden we de vuilwatertanks al wel kunnen legen op een van de campings. Ten einde raad op een grote prive parkeerplaats bij een fabrieksterrein gaan staan, het was eigenlijk verboden maar ik zou wel gaan vragen aan de mensen aan de overkant, of het mocht. Ik kwam er al snel achter, dat waar licht brandde er niemand woonde. We hebben er, onrustig, overnacht.

De volgende morgen, vandaag dus, stonden we voor 7uur op. Hadden gisteren al veel ingepakt en tijdens het wachten bij Wallmarket ook al veel schoongemaakt. Maar als je daat staat, moet je ook wel eens plassen tanden poetsen en wat afwassen en zo komt er toch weer vuil water in de tanks. We zijn ook vroeg weggereden van die plek en gingen onderweg ontbijten.

We moesten voor 11 uur de camper inleveren, dat was 25 km en dat moet makkelijk te doen zijn toch? Nee, nu moet ik toch nog wat negatieve dingen vertellen. We hadden propaan nodig omdat als de tank niet afgevuld is je een fikse boete krijgt. De een na de andere pompstation afgereden maar nergens hadden ze een vulstation. Ook overal waar we waren gevraagd en werden we heen en weer gestuurd. Uiteindelijk vonden we een propaan vul station en hadden we nog een uur om de camper op tijd in te leveren. So far so good.

Omdat we pas vanavond vliegen hadden we besloten om met de bus naar het treinstation te rijden en vanaf daar verder naar het vliegveld. We kwamen aanlopen bij de halte en zagen de bus wegrijden, pech. We moesten bijna een uur wachten op de volgende bus. Die reed niet naar het Union Station, maar naar West Minster station. Ook daar hebben we wel 1 uur op de trein naar Union Station moeten wachten, maar gelukkig konden we daar zitten. Dat was nog zo niet erg want we hadden immerstijd genoeg. Er verscheen op de borden dat de trein verlaat was door een ongeluk met een bus en trein. Oke, de trein kwam en wij gingen vol goede moed naar Union Station. We zaten daar op ons gemak, wat eten en drinken , het is tenslotte vakantie.

Ook daar moesten we, toen we dachten kom we gaan naar het vliegveld, 21 min. wachten en tot onze verbazing, moesten we na een paar haltes uitstappen en werden we verder met de bus vervoerd, die stampvol zat met mensen en koffers. Deze bus bracht ons echter niet naar het vliegveld, maar weer naar een ander station, waar de trein de rit voortzette. Ook daar moesten we een half uur wachten op die trein. Gelukkig kwam die trein wel en waren wij inmiddels al te laat om 3 uur van te voren in te chequen en koffers in te leveren. Gelukkig deden ze niet moeilijk en zitten we nu relaxed op onze vlucht te wachten. Een vermoeiende dag, door al het gesjouw met de koffers. Bus in,bus uit, trein in, trein uit, bus in, bus uit, trein in, trein uit. We hopen dat we op de terugvlucht niet in Groenland of zo moeten overstappen, omdat Heathrow dicht is...sorry geen foto vandaag

Groetjes...

Lilian 07-05-2019 02:58 {{button-56673}}

Jammer dat de last set dag zo moeilijk was.
Maar jullie hebben een hoop gezien en Leuke dinged gedaan.
Het is wel erg vlug gegaan.
Ik hoop dat de terug vlucht goed verloopt.
Groetjes

Henny 07-05-2019 05:39 {{button-56674}}

Jeetje, wat een vervelend einde van zo'n prachtige vakantie. Of zou het expres zo gaan om het afscheid nemen van een fantastische tijd wat makkelijker te maken?
Gelukkig zijn jullie op tijd voor jullie vlucht. Als dat nog misgegaan was, waren jullie (letterlijk en figuurlijk) verder van huis geweest.
Nu dan maar lekker relaxen tijdens de vlucht en terugkijken op een prachtige vakantie.
Dank voor de leuke reisverhalen en wel thuis.

Digna 07-05-2019 06:29 {{button-56675}}

"er rijden geen treinen tussen schiphol en Tilburg" (Grapje!)
tot vanavond

Richard en Wilma 07-05-2019 07:30 {{button-56677}}

Jaja, zulk soort dagen schijnen er bij te horen!We wensen in ieder geval een een fijne reis terug en bedankt voor het prachtige reisverslag.

Marianne 07-05-2019 08:17 {{button-56682}}

Balen dat het zo eindigt. Gelukkig zijn jullie er op tijd en heb je de vlucht niet gemist. Goede terugvlucht en tot zondag!

LOUISE 07-05-2019 12:08 {{button-56686}}

Nou, dat was ff stressen! Hoop dat jullie dat toch gauw vergeten en met n big smile aan deze prachtige vakantie terugdenken. Dank voor alle verhalen; ik zal ze missen. Lieve groet van Louise en voor straks: welkom thuis

Antoinette 09-05-2019 19:14 {{button-56730}}

Arie en Marian wat hebben jullie dit jaar weer een prachtige reis gemaakt met veel hoogte punten.
Jammer dat de afsluiting een stuk moeilijker verliep
Maar des al niet te min, de mooie ervaringen overtreffen alles
Dank je wel dat we ook dit jaar mochten “mee reizen”