Donderdag 4 juli – Arches National Park

Door Christel Nieuwenstein - 05-07-2019 07:06

Vanmorgen waren we weer op tijd wakker. Na het ontbijt liepen we naar de Broken Arch. Een mooie wandeling vanaf de camping. Om 10.00 uur moesten wij ons plekje verlaten, dus die wandeling kon nog net daarvoor. Alleen bij de Broken Arch zagen wij een familie, de rest van de wandeling liepen we helemaal alleen door de natuur. Broken Arch was zeer indrukwekkend.

Rond 10.00 uur verlieten we ons mooie plekje om nog een wandeling te maken bij Upper Delicate Arch Viewpoint. Dit was een korte wandeling, waarbij je toch uitzich had op de Delicate Arch., de arch die op elk kentekenbord van Utah staat. Mooi, maar wij vonden Broken Arch indrukwekkender.

Vervolgens reden we door naar Windows. Helaas was er geen plek meer om onze camper te parkeren, zodat deze arches uit het raam gefotografeerd werden. Deze waren gelukkig goed vanaf de weg te zien. Vervolgens verlieten we het park. De reis ging verder over de mooie weg 128 langs de Colorado rivier. Hier stopten we om te lunchen. Hans zag een bankje om zijn lunch te nuttigen. Deze stond in het water, maar dat vond hij juist wel fijn. De stroming was enorm, zodat hij niet kon zwemmen, maar zo toch nog even met zijn benen in het water kon.

Om 16.15 uur arriveerden we in Pallisade. Op deze camping hebben we een plekje aan de rivier. Ook hierin kan niet gezwommen worden door de stroomversnellingen. Gelukkig is er ook een zwembadje. Niet groot, maar voor ons drietjes groot genoeg.

Judith 05-07-2019 12:11 {{button-58072}}

Dag lieverds,
De eerste week zit er dus op! Leuk om je verslag even te lezen.
Ik heb inmiddels 5x gefietst (deze week drie dagen) en zaterdag mag ik van mezelf met de auto!!
Er zijn veel spulletjes die ik mee moet nemen, ik heb nl zondag wollig landleven bij de schaapskooi. Een leuke fair met wel 48 kramen. Natuurlijk heeft je zus mooie tassen maar ook kussen en krukjes gemaakt. Hopelijk wordt er wel wat verkocht van atelier d’ Oldestee. Ik heb er zin in.
Bert en ik hebben dus beide besloten een ebike te kopen. Het is een sportieve Gazelle CM 8 geworden, net op de markt. Een beetje mountainbike achtige uitstraling. Recht stuurtje, zadel hoog, krom zitten... je kent het wel... je zus houdt daar nu eenmaal van. Volgende week zaterdag kunnen we ze ophalen.
Dus nog een weekje op jouw geleende fiets. Leuk hoor... fijn dat ik het zo mocht uitproberen!
Gisteren op de weg naar huis zag ik een mooie blondine voor mij rijden. Ze kon door de stoplichten terwijl ik net te laat aankwam dus moest stoppen. Om de een of andere reden wilde ik die blondine inhalen want waarachtig ze leek onze moeder wel.
Dus zodra het licht op groen was spurtte ik op ‘mijn’ Sparta weg en haalde de 28!
De blondine reed ook fors maar ik kon toch naast haar komen...
En wat denk je?
Het WAS onze moeder! Nouuuu zei ze... wat leuk Juut... wat staat je dat fietsje mooi ... Hahaha en zo fietsten we samen verder. Ze heeft me zelfs nog een eindje verder gebracht om daarna weer om te keren.
Nou dag hoor... geniet nog van de rest van jullie vakantie!
Kuzzz Judith

Dini Heutink 05-07-2019 22:45 {{button-58079}}

Wat is het toch leuk om dit alles te lezen,

Prachtige foto`s Hans ! geniet met jullie mee.