Dag 8: Papa dag

Door Elbert, Anouk & Ivey - 17-06-2019 05:31

Om 7:30 uur wakker geschrokken, we zouden eigenlijk vroeg opstaan omdat het een drukke dag zou worden. Eerst een trail lopen door de Zion canyon en dan ‘s middags rijden naar Bryce Canyon waar we morgen weer een trail gaan lopen. Maar eerst papa dag, ik kreeg maar liefst 2 cadeautjes. Ivey had mooie handschoenen geverfd voor mij op het kinderdagverblijf, superieur. Ook het 2de. Cadeau mocht er zijn, een hartjessleutelhanger met foto van Ivey in Feyenoordshirt op middenstip van de Kuip. Na vele kusjes was het echt tijd om aan te kleden en te ontbijten. Na ontbijt de camper op een camperparkeerplaats gezet net buiten de camping. Vanuit daar konden we gratis shuttlebus nemen Zion park in. Bij halte 5 moesten we eruit om de Emeralds pool trail te lopen. 3 pools op verschillende hoogten, lower, middel en upper pool. Ivey in draagzak achterop bij mama en ik met de rugtas. Aan het begin stond een ranger die vertelde dat alleen de lower pool konden bezoeken want bij andere 2 waren de paden dicht door aardverschuivingen. Dat was wel jammer. Het zou een kilometer lopen zijn naar de lower pool. Daar kwamen we vrij snel aan en zagen een soort douche waterval naar beneden kletteren, soms op het pad, maar meeste in pool terecht komen. Was een zeer mooi gezicht. Daar wat foto’s en selfies gemaakt en toen was het tijd om terug te lopen want we konden ook niet verder. Ivey wilde zelf stappen dus uit de draagzak en dan handje vast gaan lopen. Nou dat ging aardig goed, wat zeg ik aardig, goed zelfs. Omhoog liep ze los en naar beneden met handje anders liep ze haar eigen benen voorbij. Zo heeft ze het hele pad naar het beginpunt gelopen (0,6 mile bijna 1 km!!) Daar aangekomen was het lunchtijd dus hebben we broodje met wat drinken genomen. Toen was het echt tijd om weer terug te gaan naar de camper. Er stond overigens nog een reis te wachten naar Bryce. Bij camper aangekomen moesten we eerst langs visitorscenter om een tunnelpas te halen voor de camper. Want de Tunnel die we namen moest dan worden afgezet aan andere kant zodat ik met grote camper over het midden van de weg kon rijden zodat ik er wel doorheen kwam. Best een hele rare ervaring zo in het midden van de weg rijden niet harder dan 25 mile per uur (40km/h)  voor zo’n 1750m. Eenmaal dat achter ons gelaten vervolgen wij onze reis in normaal tempo. Bij oostuitgang van Zion NP wilde Anouk het stuur overnemen. Graag gaf ik haar het stuur en zat heerlijk op bijrijdersstoel. Anouk reed heerlijk en Ivey lag te slapen zodat ik van het uitzicht kon genieten. Je geniet toch meer op bijrijdersstoel dan achter het stuur. Met nog een half uur te rijden werd Ivey wakker en ging ik naast haar zitten liedjes zingen en spelen met d’r telefoon en tekenbord. Bij camping aangekomen heeft Anouk de camper keurig netjes  achteruit in kleine plaats neergezet. Jammer dat het zo klein is want de luifel kan nog geen eens gebruikt worden. Dat hoeft voorlopig ook niet want het is bewolkt, we hadden zelfs even wat regen onderweg. Na alles geïnstalleerd te hebben zijn we te voet naar “dorpje” Bryce gegaan. Het dorp bestond uit paar hotels en wat souvenirsshops en meer ook niet. Na wat rondneuzen zijn we maar weer richting camper gelopen. Anouk heeft wat broodjes klaar gemaakt als avondeten want zelf een echt BBQ pit heb je hier niet helaas. Tijdens eten zag Ivey tegenover ons een kind spelen en wij moedigden haar aan om daar even te kijken. Toen overburen dat zagen vroegen ze haar naam en riepen haar ook. Ze liep er naar toe en wij er achteraan om praatje mee te maken terwijl Ivey aan het spelen was met ander kindje. De buren kwamen net te zuiden van San Francisco en stonden al 4 dagen op camping en gaan morgen naar Lake Powell voor paar dagen om dan weer terug te gaan naar huis. Ze vroegen ook waar wij vandaan kwamen en naar onze plannen en gebeurtenissen. Ze stonden versteld wat we nog allemaal gingen doen en zeiden dat het erg mooie route was. Zij moesten nog eten en wij namen afscheid ( voor even, morgen zien we elkaar denk ik nog wel) Ik ging Ivey douchen terwijl Anouk de camper uitveegde. Nadat Ivey op bed lag hebben wij nog even buiten gezeten, het was wel fris ondertussen geworden in vergelijking met voorgaande dagen. 16 graden maar ondertussen, we hebben nog potje gekaart met biertje en kaasje. (Wijn moeilijk verkrijgbaar in staat Utah, dit is alleen verkrijgbaar in speciale winkels door wetgeving) In de verte zagen we het al bliksemen en hebben alles van buiten maar naar binnen gehaald. Net binnen begon het ook te gaan regenen. Hoogste bedtijd dan maar het is ondertussen al 21:30 uur en morgen weer een lange wandeldag voor de boeg. Maar dat horen jullie morgen wel.