Dag 14: Wat een avond.

Door Elbert, Anouk & Ivey - 23-06-2019 06:48

Vandaag bij tijds opgestaan want we worden om 9:00 uur verwacht in de lobby van het View hotel voor een safari tour door Monument Valley. Daar komen nog meer mensen aan ook van onze camping. En stuk voor stuk worden er mensen opgehaald voor een tour behalve wij. Wij blijven met z’n 3-en over en klokslag 9:00 uur komt een Navajo vrouw ons ophalen. We blijken de enige te zijn die deze tour had geboekt bij deze maatschappij. Een echte privé tour dus. We gaan achterop Jeep zitten en wachten af. Dan begint de tour langs alle bezienswaardigheden. Overal zaten verhalen achter in rotsen en ze hadden allemaal een naam. Met maar klein beetje inlevingsvermogen zag je ook alles erin. Van “slapende reus” tot “Snoopy” en “de duim” en nog vele andere namen. Bij sommige stopplekken stonden Navajo’s spulletjes te verkopen. Ringen, armbanden, kettingen en dromenvangers. Omdat we privé tour hadden maakt ze van ons veel foto’s en zelf maakte ze ook nog steeds foto’s van uitzichten. Ze zij dat ze elke keer ook weer andere dingen ziet en op foto vastlegt. Op gegeven momenten kwamen we bij “big hogan”, een gigantischste grote grot met gat in bovenkant. Ze zij dat we moesten liggen en naar boven kijken om zo een adelaarskop te zien. En jawel hoor, je zag het meteen. Andere groepen waren ook net bij dat punt en ze zei dat we moesten blijven liggen en ogen dicht moesten doen. Zij speelde ondertussen op soort trommel en zong daarbij, echt geweldig. Daarna vervolgden we onze tour op soms zeerklein, zanderige, steile paden maar wat kon ze goed rijden. Op gegeven moment kwamen we ook bij orginele hut van de Navajo waar vrouw wol spinde en uitlegde hoe ze kleden maakten. Ook lagen er attributen waarmee ze werkten. Ook lag er een pop die in soort draagzak zat hoe ze die vervoerden. Ivey mocht daar zelfs even mee spelen. Na dit alles stond alleen bekende punt van John Wayne nog op programma. Daarna zat verschrikkelijk mooie tour er helaas op. Geld dubbel en dwars waard. Dan gingen we op weg naar Page met bekende Lake Powell en Glenn Canyon dam. Omdat we weer verder gingen in de tijd kwamen we vroeg aan dus gingen we nog even over de brug bij de dam en wat foto’s maken. Op weg naar camping zagen we nog leuk centrumpje en heeft Anouk korte broek gehaald en voor Ivey een T-shirt. Eenmaal op camping alles geïnstalleerd en zwembad ingedoken. Na zwemmen wilden we eten maar hadden geen fire-pit. We wilden vlees met mais maken maar de mais kon niet doorgaan, dus besloten we maar ergens te eten. Met taxi bij tentje afgezet die in folder camping stond. Echt veel was het niet, zowel de hoeveelheid als kwaliteit. En Ivey d’r eten waren ze vergeten totdat we het zeiden. Dat moest nog gemaakt worden terwijl wij bijna klaar waren. Ivey eerst maar hapjes van ons gegeten en toen dat op was kreeg ze haar eigen eten, mac & cheese. Uiteindelijk terug met taxi naar camping. Ik wilde nog wat foto’s maken van campingplek totdat we tot onze schrik achterkwamen dat fototoestel nog in restaurant lag. Snel gebeld en ze hadden hem gevonden. Omdat hetnedtijd was voor Ivey heeft Anouk haar o bed gelegd en ben ik heen en weer gegaan. Dit keer niet met taxi maar ff 3 km heen en weer gelopen, meteen mij workout gedaan. Terug op camping weer even gekaart met een flesje Corona. Maar morgen vroeg op, eerst Antelope Canyon tour, daarna naar horseshoe bend om te eindigen in nationale park van de Grand Canyon. Die verhalen morgen weer.

Oma en opa 23-06-2019 08:55 {{button-57890}}

Dat was wel een luxe om een privé tour te hebben geboekt wouw .O wat leuk dat jullie nu alles ook zeggen in die rotsen en mooi al die verhalen .goed dat ik er niet bij was had ik veel te veel gekocht bij die vrouwen ha ha .En erg fijn dat je fototoestel niet was meegenomen door iemand daar moet je toch niet aan denken .morgen weer een mooie tour en dan door naar de grand canyon geweldig

oma Loes 23-06-2019 11:00 {{button-57895}}

Wat een prachtige tour hebben jullie gemaakt. Ook ik denk dat ik wel het een en ander gekocht zou hebben. Fijn dat er ook zoveel eerlijke mensen zijn en je je fototoestel weer terug hebt. Ik ben benieuwd naar al je foto's, want ik denk dat wat we nu zien maar een kleine selectie is. Overigens ook heel mooi.
Wat een wonder van techniek eigenlijk dat we zomaar alles uit een ander werelddeel onmiddellijk online kunnen zien.
De helft van je tocht zit er nu op. het volgende deel wordt minstens zo mooi.
Goede reis

Martiena 24-06-2019 10:02 {{button-57909}}

Wat een mooie verhalen weer!
Gelukkig fototoestel terug gevonden, dat zal wat zijn zeg.