Dag 19 : Coconino National Forest -Sedona

Door Bart en Lonneke - 20-06-2019 01:36

Vandaag zijn we naar het Slide Rock State Park geweest, dat is een State Park vooral bedoeld om te zwemmen, of eigenlijk om te glijden in de Oak Creek. Het snel stromende water van de Oak Creek heeft het gesteente waar het overheen stroomt, “glad” gemaakt en op sommige plekken zijn er geulen in gesleten en die geulen kunnen gebruikt worden als glijbaan. Het was er gezellig druk met voornamelijk Amerikanen. We hadden eten, drinken en de campingstoeltjes mee, dus wij konden lekker zitten en de kinderen hadden het geweldig naar hun zin in het water. Emily ging regelmatig van de “glijbanen”. Halverwege de middag zijn we naar onze laatste camping van deze reis gegaan, die iets ten zuiden van Sedona ligt. Het is een camping met full hook-up langs de Oak Creek met een speeltuintje en een zwembad. Dat is op zich ook wel weer leuk voor de kinderen, maar het is toch niet zo mooi als kamperen in National Parks, National Forests en State Parks. We zijn vanavond begonnen met de voorraad eten op te maken. Het vlees en de maïskolven gingen op de barbecue, voor de kinderen hebben we nog wat aardappels en groente gekookt en morgen moeten we nog wat dingen in de oven doen. Nu zitten we, zoals bijna elke avond, nog even lekker bij het kampvuur. Morgen gaan we de omgeving van Sedona verkennen  en daarna gaan we inpakken voor de terugreis. Maar nu gaan we nog even marshmallows roosteren.