Onderweg met de camper naar Tofino

Door peter_vogelaar - 06-09-2019 05:30

Het is donderdag en na een ochtendje winkelen zijn wij om 12.30 uur opgehaald om naar Cruise Canada te gaan. Het inchecken verliep soepel, zoals ook de uitleg. Die was er namelijk niet. De koffers hebben we op bed gegooid en zijn onderweg voor de boodschappen. Via onze vriend de TomTom naar de Walmart gereden. Daar het nodige ingeslagen en vervolgens naar onze eerste stop. Niet ver het is een klein uurtje sturen. We staan nu op Capilano RV park. Heerlijk rustig maar niet heus. Er loopt een snelweg langs het park die noord Vancouver verbindt met downtown Vancouver. Maakt verder niets uit want morgenochtend vroeg op want we moeten om 0845 uur aan boord zitten voor onze tocht naar Nanaimo. Vandaar gaat de reis naar Tofino.

Vandaag vrijdag weer vroeg wakker. Is prima want we willen om 07.00 uur op pad gaan naar Horseshoe Bay om de ferry te pakken naar Vancouver Island. Uiteraard zijn we benieuwd of we nog dieren zullen spotten vanaf de boot. Naas mij staat en man met een enorme lens en die meldt mij dat je hooguit, als je erg veel geluk hebt, 1 of 2 keer iets ziet. Nou echt niet. We zien eerst 2 keer water opspuiten en even later zien we drie orca's voorbij de boot zwemmen. Iedereen roept en wijst en gelukkig zien wij deze ook. Helaas niet op tijd om op de foto vast te leggen maar zoals meerdere mensen met ons spreken we elke keer onze verbazing uit over het geluk ze te hebben gezien.

Op het vaste land aangekomen rijden we eerst naar Ucluelet om daar de vuurtoren te bekijken. Inderdaad heel mooi en het geluid van een brulboei die ik nog herken van de tijd dat ik met opa mee mocht op zijn Maria, de zelfgebouwde boot. Na een kleine wandeling terug naar ons grote thuis op wielen. Ook nog even boodschappen gedaan omdat we gisteren het zout en de peper niet konden vinden bij de Wallmart. Op naar Tofino. Na aankomst op de campsite gelijk hout meegenomen voor een klein feestje met Smores. Ja moet je wel vuur meenemen bij de Walmart. Ik denk dat dat door het enthousiasme komt. Of gewoon de leeftijd.

We zetten de camper neer en kijken naar buiten. We staan aan het strand. Na het eten gaan we even langs het strand wandelen. Super gaaf. Hier zou ik zomaar oud kunnen worden. Nou ja de fot zal het wel zeggen. Na deze update gaan we weer redelijk vroeg naar bed om morgenvroeg nog een keer de wandeling over te doen.

Op zo een moment mis je ineens de weer de kinderen. Wat zouden zij hiervan vinden.Maar gelukkig hebben we de foto's nog.